לנוכח הגידול בהיקפי תחלואת קורונה, משרד הבריאות מבקש שדרוג מכשירי הסטאר הקיימים במעבדות בריאות הציבור בת”א ובי-ם לטובת הגדלת מספר הריצופים הגנטיים הנערכים מידי שבוע

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/מעבדות בריאות הציבור

תקנה: 3 (29)

שם הספק: דניאל ביוטק בע”מ

מהות ההתקשרות: שדרוג מכשירי הסטאר הקיימים במעבדות בריאות הציבור בת”א ובי”ם לטובת ריצוף גנטי

התחלת ההתקשרות: 19 בספטמבר 2021; סיום ההתקשרות: 31 באוגוסט 2022

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המשרדית של משרד הבריאות  [מנכ”ל המשרד פרופ’ נחמן אש, היועצת המשפטית עו”ד דנה נויפלד והחשב רו”ח חסן איסמעיל]

הערות: בנימוקי הוועדה נאמר בין השאר כי “נגיף קורונה מייצר אתגרים כל יום מחדש. אחד האתגרים שמדינת ישראל מתמודדת עימו כבר מספר חודשים הוא ההיווצרות של מוטציות שונות לנגיף קורונה. ההיווצרות של מוטציות אלה מייצרות צורך בביצוע של ריצוף גנטי לוירוס, על-מנת להבין ולזהות במדוייק את המחלה, באופן שיתמוך בקבלת החלטות מיטבית.

“בשלב זה, הריצוף מתבצע בשתי מעבדות: במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות במרכז הרפואי שיבא תל השומר וכן במעבדה שבבית-החולים שמיר (אסף הרופא).

“לאחרונה, בשים לב לעלייה בהיקפי התחלואה התקבלה החלטה להעלות את קיבולת הריצופים באופן מיידי ל- 3,000 ריצופים בשבוע. לאחר בדיקת החלופות הובהר כי הדרך המיטבית והמהירה ביותר לעשות כן היא באמצעות נקיטה של 2 פעולות במקביל:

+ עיבוי המערך בבית-החולים שמיר, ע”י רכישת רובוט להכנת ספריות (שלב הנדרש לפני ביצוע הרצף עצמו ומתחיל משלב קבלת הדגימות החיוביות לאחר הפקת חומצות הגרעין)

+ להשתמש ביכולות מעבדות הקונסורציום של המשרד – מעבדות בריאות הציבור בת”א ובירושלים – לצורך הכנת הספריות. הספריות המוכנות יועברו למעבדה המרכזית לנגיפים לצורך הכנת שלב הריצוף.

“בשתי מעבדות בריאות הציבור (ת”א וי”ם) קיימים מכשירי סטאר (מערכת רובוטים Star Hamilton). ניתן להביא את המערכות הקיימות להכנת ספריות ע”י שדרוגן והתאמתן.

“המעבדה המרכזית תקבלה כתוצאה מהשדרוג של מכשירי הסטאר כמות נוספת של שתי ספריות בשבוע (תוספת של 768 דגימות בשבוע).