למרות שתביעה נגד YES אושרה במחוזי כייצוגית, בערעור בעליון אושרה הסתלקות התובעים

ביום חמישי, 25 ביוני 2020, בצהריים שלחה בזק החברה הישראלית לתקשורת הודעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב ולרשות ניירות ערך.

ההודעה מתייחסת להליכים משפטיים במחוזי ובעליון בשנים האחרונות לגבי תביעה ייצוגית של טל רודד וגד בר אלי נגד החברה-הבת די.בי.אס שירותי לוויין (1998) בע”מ [בת”צ 3468-09-14]. התביעה עסקה בשיגור הודעות פרסומת ללקוחות YES. החברה עירערה לעליון על החלטת המחוזי לאשר את התביעה כתובענה ייצוגית.

בהודעת בזק נאמר בין היתר כי “ביום 24.6.2020 התקבלה בחברה הודעת YES לפיה בדיון שהתקיים באותו יום בבית-המשפט העליון בבקשת רשות הערעור, בהמלצת בית-המשפט, הגיעו הצדדים להסכמה שקיבלה תוקף של פסק דין, לפיו חלף פסה”ד שניתן ע”י בית-המשפט המחוזי לאשר את ניהול התביעה כייצוגית, אישר בית-המשפט בעליון את הסתלקות המבקשים מהבקשה לאישור התובענה הייצוגית תוך תשלום גמול מוסכם למבקשים בסך 100,000 ₪ ושכ”ט לבאי כוחם (לנוכח שינוי התכנים ש- YES שולחת בהודעות האלקטרוניות בעקבות הגשת בקשת האישור)”.

= = = = = = = = = = = = = = = =

בהחלטת בית-המשפט העליון [רע”א 4843/19] נאמר:

“לאחר שמיעת טענותיהם של באי כוח הצדדים, שיקפנו לפניהם את התרשמותנו. לאחר התייעצות הודיעו המבקשים בבקשת האישור (הם המשיבים בהליך זה) ובאי כוחם על הסתלקותם מבקשת האישור, וביקשו כי בית-המשפט יפסוק למבקשים בבקשת האישור גמול בסך של 100,000 ש”ח, כאשר סכום זה יתווסף לשכר הטרחה שנפסק ושולם זה מכבר לבאי הכוח המייצגים.

“אנו מאשרים את ההסתלקות מבקשת האישור, לנוכח התרשמותנו מסיכוייה של בקשת רשות הערעור והערעור וטיבן של השאלות המשפטיות העומדות על הפרק. משום המורכבות של תיק זה ובהינתן שבקשת האישור הביאה לשינוי בפרקטיקה של התכנים של ה- yes mail, לא מצאנו להתערב בגמול המוסכם למבקשים ובשכר הטרחה לבאי כוחם. פסק דין זה יבוא חלף פסק הדין שניתן על ידי בית-המשפט המחוזי”.

= = = = = = = = = = = = = = = =

הערות עורך Read IT Now:

+ ביום  19.7.2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: חברת YES הגישה לעליון בקשה לעיכוב ביצוע החלטת מחוזי ת”א בהליך תביעה (ובקשה לאשרה כייצוגית) מאז 9/2014.

+ ביום 5.12.2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: העליון אישר בקשת רשות ערעור של YES וקבע כי הערעור יידון בפני הרכב של בית-המשפט.

= = = = = = = = = = = = = = = =