למרות קורונה: שופטת בלונדון סירבה לדחות השימוע בעניין בקשת הסגרתו של מייסד וויקיליקס

08:03 08.04.2020

קטגוריות: משפט

תגים: , , ,

Vanessa Baraitser שופטת בית-המשפט בלונדון (Westminster Magistrates’ Court) בו נערך השימוע בדבר בקשת הסגרתו של ג’וליאן אסאנג’ מייסד האתר WikiLeaks דחתה בקשה של עורכי דינו לדחייה לחודש ספטמבר בנימוק שמשבר קורונה וההסגר שבעקבותיו אינו מאפשר להם הכנה ראוייה לדיונים. מדובר בדיון שאמור להתקיים בחודש מאי.

ב- 7 באפריל טענו עורכי דינו (בדיון רשמי באמצעות הטלפון שגם עיתונאים היו יכולים להאזין לו) כי לא יוכלו להתכונן כראוי לדיון בחודש מאי במיוחד כשבבריטניה מדברים על האפשרות שההסגר יימשך גם אל תוך החודש הבא.

עורך דינו Edward Fitzgerald אמר כי צוות ההגנה אינו מצליח ליצור קשר עם אסאנג’ או לקבל ממנו הנחיות וזאת מאז תחילת ההסגר בממלכה. “זה מצב יוצא דופן בו אנו מוצאים עצמנו. לא ייעשה צדק למר אסאנג’ אם הדיון יתקיים בחודש מאי כמתוכנן”, אמר.

בתגובה אמרה השופטת כי התיק צריך להתנהל בורה מהירה וכי החלק השני של דיון ההסגרה לגבי אסאנג’ צפוי להתקיים בעוד חמישה שבועות. לדבריה בשל העובדה שאסאנג’ עודנו נמצא במעצר אי לדחות את הדיון.

היא אמרה כי דיון באמצעות חיבור וידיאו יאפשר לאסאנג’ ולעדים אחרים לנהל את הדיון ואם יהיה צורך בדיון שלישי ואחרון אזי הוא יוכל להתקיים בחודש יולי. כיום אין אפשרות לערוך דיון באמצעות ויעוד חוזי בבית-משפט זה.