למרות הסנקציות המוטלות על המדינה, ארה”ב תאפשר בשישה החודשים הקרובים לפחות סיוע חירום והעברות כספיות אישיות לנפגעי רעידת האדמה בסוריה

16:16 12.02.2023

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

ה- Office of Foreign Assets Control, OFAC במשרד האוצר האמריקני, האחראי על יישום ואכיפת הסנקציות האמריקניות, הודיע כי למרות הסנקציות המוטלות על המדינה [בשל התנהגות המשטר המדכא של בשאר אל-אסד נגד אזרחים סוריים במהלך 12 שנות מלחמת האזרחים], ארה”ב תאפשר בשישה החודשים הקרובים לפחות סיוע חירום והעברות כספיות אישיות לנפגעי רעידת האדמה בסוריה.

המשרד הוציא ביום חמישי, 9.2.2023,  רישיון כללי המאפשר לבנקים אמריקנים ולגופים אחרים העוסקים בהעברות כספים [דוגמת PayPal Holdings, Western Union ו- MoneyGram International], לבצע טרנזקציות אל סוריה וממנה אם הן מיועדות לסיוע לנפגעי רעידת האדמה הרישיון יהיה בתוקף, בשלב זה, עד 8.8.2023.

= = = = = = = = =

ארגון הטלקום GSMA פירסם ביום רביעי, 8.2.2023, הודעה לעיתונות הכוללת התייחסות קצרה לרעידת האדמה בסוריה ובתורכיה [TÜRKIYE, צורת הכיתוב החדשה של שם המדינה בלועזית] ונאמר בה כי “אנו עצובים מאוד לנוכח רעידת האדמה ומחשבותינו נתונות לאלה שנפגעו ממנה. חיבוריות [Connectivity] לאוכלוסייה שנפגעה היא מרכיב חיוני להבטיח שהקהילות יכולות לגשת למידע מציל חיים, להמשיך ולהיות בקשר עם אנשים אהובים כמו גם גישה לשירותים חיוניים.

“ארגון GSMA הפעיל מיידית את התיאום שלו לתגובות במקרים כאלו ומחבר שותפים הומניטריים עם ה- Mobile Network Operators וכולם יחדיו משתפי פעולה לספק סיוע חיוני לאנשים שנפגעו בעקבות רעידת האדמה ההרסנית”.

= = = = = = = = =

הארגון הבינלאומי ההתנדבותי “תקשורת ללא גבולות”, הפועל בעיתות חירום (כמו רעידות אדמה ואסונות טבע שונים), ואשר דיווחתי עליו מספר פעמים בשנים קודמות באתר זה, כבר הודיע ששיגר לאיזור משלחת להקמת תשתית תקשורת חירום שתסייע הן לכוחות הסיוע הפועלים בשטח והן לאנשים תושבי המקום ביצירת תקשורת. המשלחת הראשונה הגיעה לתורכיה יום לאחר רעידת האדמה. המשלחת גם משתפת פעולה עם United Nations Disaster Assessment and Coordination, UNDAC וסוכנויות הומניטריות כדי להעריך את המצב במקומות שנפגעו.

= = = = = = = = =