למרות היריבות בין שתי המדינות, מחקר חדש מצביע על כך שנמשך שיתוף הפעולה המחקרי ארה”ב-סין ובפרסום מחקרים משותפים בנושא בינה מלאכותית

15:48 25.03.2022

קטגוריות: סין (BRIC)

תגים: ,

העיתון South China Morning Post מדווח על דו”ח חדש של ה- Stanford Institute for Human-Centered Artificial Intelligence לפיו למרות היריבות בין שתי המדינות וה- Tech War ביניהן, נמשך שיתוף הפעולה המחקרי ארה”ב-סין ובפרסום מחקרים משותפים בנושא בינה מלאכותית [Artificial Intelligence, AI].

לדברי הדו”ח של סטנפורד, שיתוף הפעולה בין החוקרים מסין ומארה”ב הניב גידול של פי חמישה במספר המחקרים הטכנולוגיים בתחום זה מאז שנת 2010, כשבשנת 2021 מדובר בגידול של פי כ- 2.7.

יחד עם זאת, העימות והמתיחות בין שתי המדינות באים לידי ביטוי בירידה כאשר בשנת 2021 מספר המחקרים המשותפים בנושא בינה מלאכותית סינו-אמריקנים ירד ל- 9,660 לעומת יותר מ- 10,000 שנה קודם לכן.

במקום השני אחרי שיתוף הפעולה הסינו-אמריקני בנושא בינה מלאכותית נמצא שיתוף הפעולה בין חוקרים מסין לבין חוקרים מבריטניה.

הדו”ח גם מצביע על כך שעל בסיס אינדיבידואלי של מדינות, אשתקד הסינים פירסמו הכי הרבה מחקרים בנושא בינה מלאכותית והקדימו את האיחוד האירופי ואת ארצות הברית.

בנוסף, לדברי הדו”ח בכל הקשור להגשת בקשות לרישום פטנטים בנושאי בינה מלאכותית, סין הובילה בשנת 2021 עם שיעור של כ- 52% מכלל הבקשות לרישומי הפטנטים בעולם בתחום ה- AI. רק 5.9% מה מהבקשות הסיניות אושרו לעומת שיעור של 39.6% לגבי מספר הבקשות שהגישו האמריקנים.