ייצוגית נגד פמי פרימיום: שני התובעים רכשו ממנה בדיקות קורונה ברישום מראש; עם שובם ארצה בנתב”ג התבצעה הבדיקה והובטחו להם תוצאות בתוך 24 שעות; בפועל לא קיבלו תוצאות כבר חמישה ימים

12:37 06.07.2021

קטגוריות: בריאות/רפואה משפט

תגים: , ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה (6.7.2021) ייצוגית (בהיקף קבוצתי של 8 מיליון ₪) נגד חברת פמי פרימיום (המבצעת כיום את בדיקות הקורונה לחוזרים ארצה בנתב”ג): שני המבקשים רכשו ממנה בדיקות קורונה בעלות של 240 ₪, עם שובם ארצה מגיאורגיה; הובטחו להם תוצאות בתוך 24 שעות, אך בפועל לא קיבלו תוצאות כבר חמישה ימים.

הקבוצה בשמה מבוקש לנהל את התביעה היא “כל לקוחות המשיבה החל מתאריך 21.6.2021 אשר שילמו בעבור בדיקה לגילוי וירוס הקורונה אצל המשיבה כתנאי לכניסה לארץ, והובטח להם כי תוצאות הבדיקות תגענה בתוך 24 שעות, אולם הם לא קיבלו את התוצאות בתוך 24 שעות”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אביעד אמזלג. התובעים בתיק זה הם סשה נבטוס ואירינה בנגייב.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי יצאו לחופשה בגיאורגיה ב- 21.6.2021. “כשביקשו המבקשים לחזור ארצה,  תנאי לכניסתם לארץ לפי הנחיית משרד הבריאות מיום 1.6.2021 היה עריכת בדיקת קורונה בנתב”ג על ידי המשיבה.

“הזמנת בדיקה בנתב”ג נערכת באתר המשיבה, שם על המזמין להזין את פרטיו, להירשם ולרכוש את הבדיקה האמורה.  עלות הבדיקה לנרשמים מראש דרך אתר המשיבה היא 80 ₪ ולרוכשים את הבדיקה בנתב”ג 100 ₪ (באתר המשיבה מצויין בפירוש כי הנרשמים מבעוד מועד יקבלו הנחה של 20%  ממחיר הבדיקה המלא).

“המבקשת ערכה רישום לבדיקה ושילמה עבור הבדיקה סך של 160 ₪.

“כמו כן, רכשה המבקשת בדיקה גם עבור בתה אשר הייתה אמורה לחזור מטיול בפולין בתאריך 29/06/2021, וזאת תמורת עלות של 80 שקלים נוספים”.

לדברי כתב הטענות, “לאחר ההרשמה קיבלה המבקשת הודעה ובה צויין כי תוצאות הבדיקה תעמודנה לרשות  המבקשים בתוך 24 שעות לאחר הבדיקה באתר המשיבה או בקופות החולים […]  דא עקא,  תוצאות הבדיקה לא נמסרו למבקשים גם בחלוף 120 שעות (חמישה ימים)  מיום הבדיקה ולמעשה עד ליום הגשת בקשה זו.  גם תוצאות הבדיקה של בתה של המבקשת שערכה את הבדיקה בתאריך 29/06/2021 אף הן לא התקבלו.

“המבקשים פנו אל המשיבה מספר רב של פעמים ולאחר פעמים רבות בהן לא היה מענה אצל המשיבה, הודיעה המשיבה למבקשים כי אין לה אחריות למועד הגעת התוצאות וכי על המבקשים לפנות למשרד הבריאות בעניין”.

“כך למעשה עמדו המבקשים בפני שוקת שבורה שכן, מלבד ההפסד הכספי שנגרם למבקשים, הרי שהמבקשים היו בחוסר ודאות לגבי מצבם בפרט כאשר ברקע ריחפה עננת הוריאנט ההודי  אשר גילו כי הוא מדבק גם כאלה שהתחסנו. למעשה, כל עוד לא הייתה בידי המבקשים תוצאת הבדיקה, חששו המבקשים להסתובב מחוץ לביתם או לבוא במגע עם מכרים וקרובים על מנת לא לסכן אחרים ו/או את עצמם.

“המבקשים ערכו בירור ברשת האינטרנט ונראה כי מחדלה של המשיבה הגיע לתקשורת ופורסם באתרים הכלכליים המובילים כגון’ גלובס’, שם סוקר מחדלה של המשיבה באריכות ואף הוצגו מקרים נוספים של נוסעים ששילמו עבור בדיקות אך לא קיבלו תוצאות במשך ימים ארוכים”.