למחוזי מרכז הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) של 2 אחים נגד פרטנר: בתום תקופת ההתקשרות הועלה תעריף התוכנית החודשי מבלי שנמסר על כך לתובעים כפי שאמור להיות

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 28.2.2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) של האחים יוני וחן כרמי נגד פרטנר תקשורת. “התובעים הם אחים, תושבים ואזרחי ישראל, לקוחות של הנתבעת העושים שימוש בטלפונים הסלולריים שלהם שימוש שהוא בעיקרו אישי, ביתי ומשפחתי”.

“הנתבעת היא בעלת רישיון מטעם משרד התקשורת להפעלת רשת רט”ן ועפ”י המוצהר באתר האינטרנט שלה, הינה מפעיל סלולרי וספק תקשורת מוביל בישראל ומספקת מגוון רחב של שירותים איכותיים לכ- 3 מיליון לקוחות סלולריים”.

הטענה העיקרית היא בתביעה כי בתום תקופת ההתקשרות במוגדרת ומוסכמת מראש הועלה תעריף התוכנית החודשי. זאת מבלי שנמסר על כך לתובעים במסרון כפי שאמור להיות [‘הפרת חובת מתן הודעה בכתב על מועד סיום התקופה הקצובה’].

כ”א מהאחים התקשר עם פרטנר תקשורת בחודש יוני 2015 לקבלת שירותי סלולר לתקופה של 18 חודשים בתוכנית Special לעסקים. חברת פרטנר לא ציינה בפני מי מהאחים כי “בתום תקופת ההתקשרות תעריף התוכנית החודשי צפוי לעלות”.

לגבי כ”א מהאחים נטען בתביעה כי הוא “לא קיבל כל הודעה בדבר השינוי הצפוי בעלות התוכנית. אילו היה יודע על השינוי במחיר, היה יכול להתקשר עם הנתבעת או חברה מתחרה אחרת, בעיסקה חדשה”.

בבדיקה טלפונית שערך אחד מהאחים עם חברת פרטנר במטרה לדעת כיצד היא מודיעה ללקוחותיה אודות שינוי בעלות התוכנית, נמסר לו כי החברה מחוייבת עפ”י חוק למסור הודעה כזו באמצעות מסרון אולם לטענת האחים הם לא קיבלו מסרון כזה.

כאשר הנתבעת משנה את תעריף התוכניות ללקוחותיה ומעלה את החיוב החודשי מבלי לקבל הסכמתם, המדובר למעשה בסיום העיסקה/ההטבה במתכונת כפי שהיית עד לאותה העת, והמשכה לפי מתכונת כראות עיניה של הנתבעת ולפי תנאים המיטיבים עימה” [ההדגשה – במקור].

“התובעים היו משוייכים לתוכניות שהן עסקאות קצובות כמפורט בחוק הגנת הצרכן. כאשר העלתה הנתבעת את המחיר שהיה קבוע לתוכנית, היה עליה להודיע להם מראש בכתב. שכן,  לאניתן להאריך חוזים לעסקאות קבועות, אלא בהסכמה של הצרכן, וזאת בתנאי כי נמסרה לצרכן הודעה בכתב ובה פרטי העיסקה החדשה[ההדגשות – במקור].

טרם הוגש כתב הגנה.