למחוזי מרכז בלוד הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ פרטנר תקשורת: חיובי יתר בתיקי הוצל”פ שפרטנר מנהלת נגד לקוחותיה

19:04 18.03.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

“תובענה זו עוסקת בחיובי יתר בתיקי הוצאה לפועל שמנהלת הנתבעת כנגד לקוחותיה (…) חיובי היתר מושא תובענה זו נגרמים בשל צירוף ריבית לקרן החוב בתדירות גדולה מזו המותרת על-י חוק פסיקת ריבית והצמדה, תשכ”א – 1961, באופן היוצר חיובי יתר (…) חיובי היתר בגין ריבית דריבית בתיקי ההוצאה לפועל אשר התנהלו ומתנהלים כנגד חברי קבוצת הנפגעים מצטברים לכדי סכומים משמעותיים“.

כך נאמר בתביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) שהוגשה ב- 9 במארס 2017 לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד ע”י משה שטרית.

“(…) ראוי להדגיש כי הליקויים מושא תובענה זו הינם ליקויים מתמשכים, הגורמים לכך כי עוד ועוד לקוחות של הנתבעת מצטרפים לקבוצת הנפגעים, ככל שחולף הזמן. בענייננו מדובר בנפגעים אשר לרוב חסרים את הידע הנדרש לבדיקת נכונות החיובים המושתים עליהם במסגרת הליכי ההוצאה לפועל”.

“בהקשר זה ראוי לציין כי כעולה מדו”ח מבקר המדינה אשר פורסם באפריל 2016, תשעים-ושניים אחוזים מהחייבים בהוצאה לפועל, אינם נעזרים בסיוע משפטי ואינם מיוצגים ע”י עורכי דין”.

לדעת התובע אין זה משנה האם חיובי היתר בגין ריבית דריבית נגרמו באשמתה של חברת פרטנר תקשורת או לא. גם אם הם לא נגרמו בשל מעשי החברה או מחדליה, “אין בכך כדי לייתר את הדיון בתובענה זו, שכן אין שז משנה מיהו האחראי לליקויים שהביאו לחיובי היתר האמורים, באשר מטרת התובענה הינה להביא לתיקון אותם ליקויים, להפסקת חיובי היתר, להפחתתם ולהשבת אלו שכבר נגבו (…) אין בכך כדי לאיין את חובתה לפעול להפסקת חיובי היתר ולתיקון התחשיבים בתיקי ההוצאה לפועל אותם היא מנהלת כנגד לקוחותיה וכן להשיב את הכספים אשר כבר נגבו ביתר”.

לגבי התובע בתובענה זו, פרטנר פתחה נגדו תיק הוצאה לפועל וזאת על סמך פסק דין בו חוייב התובע בתשלום סכום של 1,364.78 ₪ קרן בצירוף ריבית והפרשי הצמדה מיום 29.12.2015.

טרם הוגש כתב הגנה.

הערה: כל ההדגשות – מופיעות במקור.