ליסבון: שגרירויות זרות ובהן שגרירות ישראל קיבלו ממועצת העיר פרטים אישיים של מפגינים; עתה נקנסה המועצה ב- 1.2 מיליון דולר על מסירת המידע

15:39 21.01.2022

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , , ,

אתר ה- BBC דיווח כי נציב הדאטה של פורטוגל הטיל קנס בגובה של 1.2 מיליון דולר על מועצת העיר ליסבון [בראשות מי שהיה ראש העיר Fernando Medina] וזאת משום שהעבירה למספר שגרירויות זרות בעיר ובהן אלה של סין, קובה ורוסיה, לרבות, כך נטען, השגרירות הישראלית, פרטים אישיים של מפגינים נגד השגרירויות הללו.

לדברי נציב הדאטה הפורטוגזי, מדובר על 225 מקרים של העברת מידע אישי בשנים 2018-2021 לגבי המפגינים ב- 52 הפגנות. מקצת מהמקרים אירעו זמן לא רב טרם לפרסומים בנושא בכלי התקשורת.

בעקבות פרסום הדברים בכלי התקשורת בקיץ שעבר, ראש העיר לשעבר התנצל על שאירע. יש הטוענים כי הוא הובס בבחירות המקומיות בשל דבר זה.

יצויין כי יותר ממאה מקרים דומים נוספים שאירעו מאז שנת 2012, לא נכללו במסגרת העונש משום שהם אירעו במועדים שקדמו לתחילת היישום של ה- European Union’s General Data Protection Regulation, GDPR שבמאי 2018 אסרו זאת.

לפי הדיווח ב- BBC, מקצת מהעבירות היו יכולים להניב קנסות בהיקף של עד 23 מיליון דולר אולם נציב הדאטה נמנע מלעשות כן בשל הנזק הרב שנגרם לכלכלת העיר בשל קורונה.

* בתוך כך, בדיקה של DLA Piper העלתה כי במהלך שנת 2021 הוטלו קנסות בהיקף כולל של כ- 1.1 מיליארד אירו בשל הפרה של EU’s General Data Protection Regulation, GDPR. מדובר בגידול בשיעור של כ- 600 אחוזים בהשוואה לשנת 2020 בהם הסתכמו הקנסות ב- 159 מיליון אירו, ב- 27 מדינות האיחוד האירופי וכן בבריטניה, נורבגיה, איסלנד ונסיכות ליכטנשטיין.