לטובת מאבקו נגד “צמרת משרד התקשורת”, עורך ‘טלקום ניוז’ אבי וייס “מגייס” אף את ראש הממשלה בנימין נתניהו; מה ענה לו ראש הממשלה?

ב- 18.9.2020 אחרי הצהריים כתבתי בחלון המבזקים של אתר זה: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ [הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת” (עאלק)] מסיר את הכפפות: מעכשיו הוא לא רק פונה אל שר התקשורת ו”צמרת” משרד התקשורת אלא גם אל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מה שאבי וייס אינו מספר: האם גם את פנייתו למר נתניהו הוא שלח ב’דחיפות’/’בהילות’ (כמו פניותיו אל שרי התקשורת לדורותיהם) ו/או האם קיבל תגובה כלשהי [אישית מראש הממשלה או כללית ממישהו בלשכת רה”מ] לפנייתו או שגם לגבי ראש הממשלה ייאלץ אבי וייס להתחיל להשתמש בביטוי האלמותי: “תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים, יודעים שתגובה לא אקבל. די ברור למה”.

= = = = = = = = = = = = =

הדברים נכתבו לאחר שמוקדם יותר באותו היום פירסם אבי וייס אייטם באתר שלו בו נכלל צילום של מייל ששל אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ב- 25.8.2020 בצהריים כשהעתקים שלו נשלחו לשלוש כתובות מייל של שר התקשורת (דאז) יועז הנדל.

באותו מייל (שעסק בקנס על חברת הוט טלקום שהוטל בידי מנכ”לית משרד התקשורת) כתב אבי וייס בין היתר: “אבקש לשקול להביא בפני מליאת הממשלה הצעת החלטה בדבר השעיית מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין מתפקידה על כך שהיא מצפצפת בלי למצמץ על חוק התקשורת ואינה מפרסמת את […] כנדרש בחוק […] היות והיא מצפצפת על חוק התקשורת ולא רק בנושא זה, מן הדין לשקול וכבר כעת את אי התאמתה לתפקיד ולחפש לה מחליף או מחליפה מתאימים יותר, כדי להקטין את הנזקים שהיא גרמה וגורמת (ותגרום) לשוק התקשורת בישראל. אודה לעדכון בהחלטתך”.

לפי אותו אייטם, נראה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא החליט ולא עידכן את אבי וייס משום שיומיים לאחר מכן, ב- 27 באוגוסט 2020, שלח אליו אבי וייס מייל תזכורת.

מאז – ככל שעקבתי אחר האתר שלו – לא פירסם אבי וייס כל מידע האם עידכן אותו ראש הממשלה או שהייתה כל תגובה אחרת ממשרד רה”מ. כנראה שלא (אלא אם יתברר אחרת ואשמח לעדכן כאן).

= = = = = = = = = = = = =

וכאן נשאלות מספר שאלות:

+ יש לאבי וייס אומנם מקורות ו’גרון עמוק’ בתוך משרד התקשורת אך מאין בדיוק הוא יודע שהמנכ”לית “מצפצפת בלי למצמץ על חוק התקשורת”? הרי ייתכן שהיא מצפצפת על חוק התקשורת (כלשונו) דווקא תוך כדי מצמוץ?

+ אבי וייס מתגאה בכך שהוא מבין מצויין ברגולציה בענייני תקשורת. אני, לעומת זאת, לא מבין בזה דבר. לכן, אני תמה האם אין יש/מניעה שראש הממשלה נתניהו יעסוק בענייני משרד התקשורת לאור החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשעתו (בעקבות פרשת אלוביץ)? ואם יש מניעה כזו, מדוע אבי וייס ניסה להדיח את ראש הממשלה לכאורה לעבור על הוראת היועמ”ש?

+ כאמור, אבי וייס לא עידכן האם קיבל עדכון ממר נתניהו אחר הפנייה והתזכורת. האם ייתכן שראש הממשלה מצטרף אל “צמרת משרד התקשורת” לדורותיה וגם הוא לא עונה לפניות מומחה הטלקום? אם כך הם הדברים, אזי יכלו כל הקיצין ואבי וייס יצטרך לכתוב גם על העומד בראשות הממשלה כי “לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה להתיישב במאדים [או] … טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה”; “תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים, יודעים שתגובה לא אקבל. די ברור למה”.

+ + + + + + + + + + + + + + + +

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ גם לא פירסם מה ענתה לו ראש הרכב השופטים בתיק נגד בנימין נתניהו, האלוביצ’ים ומוזס (אם בכלל פנה אליה)

ב- 26 במאי 2020 פירסם אבי וייס אייטם באתר שלו תחת הכותרת: חשש להדחת עדים, תיאום עדויות ושיבוש מהלכי משפט בהחלטת שר התקשורת.

באותו האייטם כתב אבי וייס בין השאר: תגובה טרם התקבלה. ככל שתתקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה. לכן, הצעד הבא יהיה, שאעביר את העניין לכבוד ראש צוות ההרכב של בית המשפט המחוזי בירושלים, שתשקול אם להתערב בהחלטת השר יועז הנדל, שהחליט לקיים “משפט שדה” (למד כנראה את הרעיון הזה מרביב דרוקר, מקביל משלו) – בתוך משרד התקשורת, עם כל בכירי העדים במשפט,  שטרם העידו.  זה ברור כשמש, שדיוני הוועדה הזו, “יככבו בכלי התקשורת” – כל יום… ” [הערה: ההדגשה – במקור].

למיטב זכרוני גם במקרה הזה לא פירסם אבי וייס באתר שלו מה התשובה שקיבל מכבוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן על פנייתו, וחבל שלא עשה כן.

+ + + + + + + + + + + + + + + +

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ עולה ל’מגרש של הגדולים’ ומתחדש לשם כך באופנת סגל

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ עולה ל’מגרש של הגדולים’ ומתחדש לשם כך באופנת סגל, או, יותר נכון – באופנת סג”ל.

ב- 7 באוגוסט 2020 בצהריים כתבתי בחלון המבזקים של אתר זה: “מומחה הטלקום אבי [“אני לא אוהד ביבי ולא מכיר אותו והוא בכלל לא עניין ולא מעניין אותי”]  וייס כתב בתקופה האחרונה באתר שלו (שעוסק, כזכור בענייני טלקום והיי-טק) על “לא ביבי, לא חוקרים” ועל הפגנות “כנופיות אנרכיסטים ומניפי דגלים שחורים”; עכשיו הוא ‘עולה מדרגה’ ושולל את ח”כ לשעבר רועי פולקמן [לתפקיד שמינה אותו שר התקשורת יועז הנדל, (“אנחנו שנינו מאותו הכפר”, נס הרים)] כיוון שהוא בוגר קרן וקסנר; מישהו הזכיר “דף מסרים”?; ואגב: האם אבי וייס ירגיש מעתה פחות בטוח (ביטחונית ורפואית) כי בין בוגרי תוכניות קרן וקסנר נמנים גם הרמטכ”ל אביב כוכבי, מנכ”ל משרד  הבריאות ד”ר חזי לוי  והמשנה למנכ”ל ד”ר איתמר גרוטו?.

אבי וייס כמובן לא הגיב לדברים הללו משום שפומבית – הוא מתעלם בעקביות מ- Read IT Now. זכותו. אלא שבפועל, הוא בהחלט מפנים מה שאני כותב כאן ויש לכך דוגמאות רבות מאוד.

באותו אייטם שפירסם אבי וייס ב- 6 באוגוסט 2020 הוא כתב בין היתר: “לא צריך להיות נביא כדי לחזות, שהוועדה הזו לא תביא שום תועלת לאיש (מלבד ליו”ר הוועדה, שמצא לעצמו פרנסה לשנה). יש לכך הרבה סיבות, אבל אחת הסיבות היא, שרועי פולקמן הוא בוגר קרן וקסנר (כיתה 24) , ולא די בכך, שאין לו שום מעמד או משקל ציבורי כיום, במתיחות הפוליטית הקיימת בישראל ואוסף התיאוריות והקונספירציות המצויות סביב נושאים רבים במשרד התקשורת (דוגמת “הקרינה של דור חמישי”),  להוסיף לזה עוד בוגר קרן וקסנר,  זה קצת יותר מדי. הוא (השר יועז הנדל)  ממנה עוד ועדה, שלא ייצא ממנה שום דבר טוב, וקבע שהעומד בראשה – יהיה לא אחר מאשר חברו הטוב, כנראה המשועמם, בוגר קרן וקסנר. כך, השר יועז הנדל ממשיך ליישם כל מה שה- Deep State  – מעוניין בו – המשך הכאוס” [ההדגשה – במקור].

אבי וייס הצטרף, ולא בפעם הראשונה, למקהלה מסויימת, מזרם פוליטי מסויים, על שלל ביטוייה, לרבות נושא קרן וקסנר, כשעד היום טרם הוכח דבר לגבי עבירה על החוק מצד הקרן או מי מראשיה ו/או הלומדים בה.

אבל זה הרי נראה ונשמע מצויין יחד עם “מתפרת התיקים” מרחוב צלאח א-דין בירושלים, וסיפורי ליאת בן ארי בראש העין ו”פרשת ניסנקורן-מנדלבליט”, ושאול מרידור מהאוצר [“למי שלא מכיר את העובדות, אז אני מזכיר ששאול מרידור נידב” את סגנו, אסף וסרצוג,  כדי שיעיד כנגד בזק וביבי )אצלם זה תמיד הולך ביחד) ב”תיק 4000″, בנושאים הכלכליים בתיק זה, דוגמת “הטלפוניה הסיטונאית”] ,כדברי אבי וייס] והשד-יודע-מה-עוד דברים מעין אלה.

הכל הכל לטובת מי שנבחר כדי לשרת אותנו ולא אנחנו צריכים לשרת אותו, משל אוהדי קבוצת כדורגל שמוכנים לעשות הכל עבור הקבוצה.

מילא אחרים, אבל הרי אתה היית קצין משטרה ולא זוטר [למרות שכפי שמישהו אמר לי אין ברחבי האינטרנט — ולו מלה אחת — המתייחסת – בזמן אמת — לתקופת כהונתך כקצין במשטרה לרבות בתקופת כהונתך כמפקד תחנת משטרת עכו]. זאת הרמה שהייתה אז במשטרה?

איני מכיר את רועי פולקמן והוא אינו זקוק להגנתי. אני מציע לאבי וייס לעשות משהו שאיני בטוח שעשה עד כה: תקרא עליו את הערך בוויקיפדיה, תבדוק באתר הכנסת מה הוא עשה בתקופת כהונתו ואז תשפוט אותו: באופן אובייקטיבי בלי עניין וקסנר.

= = = = = = = = = =

גם שמתי לב לכך שאחרי שכבר פירסמת את האייטם שלך, ואחרי שאני פירסמתי למחרת בחלון המבזקים של האתר שלי, הוספת את המשפט: “כמובן שאני לא מעלה בדעתי להזכיר כאן, שרועי פולקמן הוא ממש במקרה, רק במקרה, שכן של השר יועז הנדל במושב נס הרים“.

“במקרה, רק במקרה”, לי זה נראה שהושפעת עמוקות ממה שאני כתבתי על כך ששניהם ‘מאותו הכפר’. אבל רק במקרה הושפעת.

ואם אתה לא מעלה על דעתך “להזכיר כאן”, מדוע הזכרת, בכל זאת?

= = = = = = = = = =

לאחרונה דווח על תביעה לשון הרע שהגישו בוגרים קרן וקסנר נגד יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפרסומים הללו נאמר כי מטעם יאיר נתניהו נמסר: “תביעות ההשתקה ההזויות והמגוחכות לא מעלות אפילו פיהוק אצל יאיר”.

מעניין אותי אם גם אבי וייס – כמי שכתב לא אחת על קרן וקסנר – מפהק לגבי התביעה החדשה. אלא שב- 23.12.2020 החליט שופט בית-שופט השלום בהרצליה שלא לסלק את התביעה על הסף כדרישת יאיר נתניהו וכי התיק יתברר בבית-המשפט.

ואבי וייס גם מוזמן לקרוא את פסק הדין המלא של בית-המשפט העליון בעתירה של הליכוד נגד היועמ”ש, פרקליטות המדינה, אהוד ברק וקרן וקסנר [בג”ץ 3194/20] ובמיוחד את דבריו של כבוד השופט יצחק עמית: “כידוע, על מנת לפתוח בחקירה פלילית נדרשת תשתית ראייתית ברמה המצדיקה פתיחה בחקירה. העתירה במקרה דנן לא הניחה תשתית עובדתית מינימלית. העותרת נטלה את “קרן וקסנר” הוסיפה “ג’פרי אפשטיין”, בזקה ביד נדיבה “פדופיל מורשע” וקמצוץ “מטוס לוליטה אקספרס”, ועל כל אלה יצקה את המשיב 3 (להלן: ברק) – והרי לך תבשיל שמביא אל אולם בית המשפט את ניחוחות הרשתות החברתיות. העתירה מורכבת מרמיזות, השמצות, וספקולציות. כך, נטען כי ג’פרי אפשטיין היה אחד התורמים המרכזיים של הקרן בעוד שהקרן טענה כי מהדו”חות הכספיים שלה עולה שאפשטיין לא תרם אפילו סנט אחד לקרן; נטען כי ניסיון הטשטוש וההסוואה של מהות התשלום לברק מהווה דגל אדום, בעוד שהתשלום הופיע בריש גלי בזמן אמת בדו”חות הרשמיים והפומביים של הקרן; נטען כי קרן וקסנר נהנית ממעמד ייחודי של הכשרה מונופוליסטית של המנהלים הבכירים ביותר במינהל הציבורי – אף שנציבות שירות המדינה הבהירה לעותרת כי שיתופי פעולה דומים מתקיימים גם עם גורמים אחרים; נטען כי פעילות הקרן לא עברה הליך מכרזי – אף שנציבות שירות המדינה הבהירה לעותרת כי אין מקום להליך מכרזי בכגון דא; נטען כי הקרן “מחזיקה במידע רב הנוגע לפקידי הציבור הבכירים ביותר במדינה […] המידע שנאגר על הפקידים נותר ברשותה של הקרן בכל זמן […] אוגרת בתוכה מידע עצום וסודי עליהם”; נטען כי יש לבדוק אם מדובר בדפוס פעולה חוזר של הקרן שבמסגרתו היא “משמנת” בכירים בציבוריות הישראלית בבחינת שלח לחמך; כי הקרן הייתה צינור להלבנת ולהעברת כספים לברק; העותרת תמהה אם הקרן יכולה להמשיך להכשיר עובדי מדינה בכירים; אם קבלת מיליוני דולרים מנדבנים מסתוריים הייתה פעולה חד פעמית של ברק או דפוס פעולה חוזר, וכי ייתכן שתשלומי השוחד שולמו בתשלומים שניתנו גם לאחר מעשה (דוגמה לכך שהספקולציה הופכת לעובדה שמשמשת מקפצה לספקולציה נוספת).

“לא בכדי ביקשה קרן וקסנר את התנצלותה של העותרת כמי שלטענתה כל חטאה הוא בעשיית הטוב והישר. מתגובתה המקדמית של הקרן עולה כי מזה כשלושים שנה, במסגרת תכנית העמיתים, יוצאים מדי שנה כעשרה מצטיינים בשירות הציבורי לתכנית לימודים של כשנה בבית הספר לממשל על שם קנדי באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית, ששמה הולך לפניה כאחת מהאוניברסיטאות הטובות בעולם. החל משנת 2014, מפעילה הקרן תכנית נוספת עבור מנהלים מצטיינים בשירות הציבורי, שבמסגרתה יוצאים המשתתפים לתכנית של כחודש ימים באוניברסיטת הרווארד. בתכניות אלה זכו להשתתף מאות מטובי ומבכירי השירות הציבורי, כולל קצינים בכירים בצה”ל כמו הרמטכ”ל הנוכחי רב אלוף אביב כוכבי. העומדים בראש העותרת, לרבות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התקשורת דאז גלעד ארדן ושר התיירות דאז יריב לוין, כתבו המלצות חמות עבור פלוני או אלמוני, על מנת שהלה יתקבל לתוכנית היוקרתית של הקרן. התקשיתי אפוא להבין במה זכתה הקרן ליחס העוין מצד העותרת כפי שבא לידי ביטוי בעתירה”.

= = = = = = = = = =

כתבתי לא אחת כאן באתר כי אבי וייס אינו טורח לפרסם מה בדיוק ההשכלה המשפטית הפורמלית של אבי וייס שמאפשרת לו לקבוע קביעות כה חד משמעיות בנושאים שונים.

רק ב- 19 בחודש ינואר 2021 כתב אבי וייס על ראש מינהל כלכלה במשרד התקשורת: “הפעם זה אחד מהבולטים ב”קליקה”: ד”ר עופר רז-דרור (בוגר קרן וקסנר) . זמן היה צריך לפטר אותו על כל התעלולים והספינים, שעשה עד היום”.

אולי אבי וייס יואיל להאיר את עיניינו מה בדיוק סעיף העבירה המשפטית שהוא מייחס לכל האנשים והמנהלים בוגרי קרן וקסנר? אולי חברות בהתארגנות לא מותרת?

= = = = = = = = = =