לוס אנג’לס טיימס: ה- FBI ביקש מחברת Apple למסור לו נתונים לגבי חשבון ה- iCloud של הסנטור Richard Burr ובהמשך אף הוציא צו משפטי לגבי חשבון זה

08:40 15.05.2020

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: ,

העיתון Los Angeles Times דיווח כי סוכני ה- FBI החרימו ביום רביעי (13.5.2020) את מכשיר הטלפון הנייד של הסנטור ריצ’רד בר. זאת במסגרת חקירה שהם מנהלים על מסחר במניות מצד הסנטור קודם לצניחת השוק בשל מגפת קורונה.

עוד עולה מהדיווח כי סוכני ה- FBI פנו קודם לכן לחברת אפל לקבלת גישה לחשבונו של הסנטור. הנתונים שקיבלו מחברת אפל עמדו בבסיס הבקשה של ה- FBI לקבל צו חיפוש משפטי במכשיר הנייד של הסנטור.

חברת אפל לא ענתה על בקשה לקבלת תגובה לידיעה זו.

עפ”י דיווח של CBS News, בחודשים ינואר עד אמצע פברואר השנה, הסנטור ורעייתו מכרו מניות בהיקף שבין 600,000 דולר ל- 1.7 מיליון דולר ביותר מ- 30 עסקות. רבות  מהמניות הללו היו בתעשיות שנפגעו קשה ע”י קורונה.

ה- FBI חוקר האם הסנטור הפר את החוק המונע מחברי הקונגרס לסחור במניות שהתבסס על מידע המגיע אליהם מתוקף תפקידם הרשמי ואשר אינו זמין לציבור הכללי.

הסנטור טען מספר פעמים כי בפעולותיו הפיננסיות הסתמך אך ורק על דיווחים פומביים בתקשורת ואף ביקש כי ה- Senate Ethics Committee תבדוק את הנושא.

ביום חמישי (אתמול) הודיע מנהיג הרוב בסנט האמריקני הסנטור Mitch McConnell כי במהלך החקירה הסנטור בר יפסיק מלכהן כיו”ר וועדת Intelligence Committee.