לבנון: מנכ”ל חברת הסלולר touch התפטר במפתיע

Wassim Mansour  מנכ”ל חברת הסלולר touch התפטר במפתיע. כך דיווח העיתון הלבנוני The Daily Star . הוא מונה לתפקיד לפני 18 חודשים. ל- touch יש יותר משני מיליון מנויי סלולר בלבנון כיום.

משרד התקשורת של לבנון פירסם הודעה ב- 23 במאי 2015 כי נודע לו באותו יום על ההתפטרות “מבלי שניתן הסבר מדוייק לכך”.

חברת הסלולר עצמה לא הגיבה עד כה על ההתפטרות. למעשה מדובר בחברה-בת של קבוצת התקשורת הכווייתית Zain והיא אחת משתי חברות סלולר המתפעלות את רשתות הסלולר של לבנון (השייכות למדינה) ומקבלות על כך תמורה כספית [השנייה היא חברת Alfa, חברה-בת של Orascom Telecom Media and Technology, OTMT המצרית]. לשתי החברות יותר מ- 4 מיליון מנויי סלולר אם כי כל העת יש תלונות של מנויים על טיב השירות הלקוי.

בלבנון מופנות כל הכנסות הסלולר [יותר מ- 1.2 מיליארד דולר בשנה, תחום ההכנסה השלישי בגודלו במדינה לאחר מע”מ והמכס] למשרד התקשורת אשר מעביר נתח גדול מההכנסות למשרד האוצר הלבנוני, דבר שגרר בעבר חילוקי דיעות בין שני המשרדים ובין השרי התקשורת והאוצר בתקופות שונות.

בחודש אוקטובר 2014 האריך שר התקשורת הלבנוני בשישה חודשים נוספים את הרישיון של שתי החברות הפעילות כיום במדינה. בחודש אפריל 2015 האריכה ממשלת לבנון שוב את הסכמי ההפעלה לשתי החברות והפעם עד סוף שנה זו. הכוונה בסופו של דבר, כפי-שדיווחתי בעבר, ששר התקשורת הנוכחי Boutros Harb  יערוך מכרזים חדשים בנושא.

נושא הפרטת תחום הסלולר בלבנון קיים על הפרק שנים רבות ואולם הוא נדחה שוב ושוב, בעיקר בשל המצב במדינה.

ב- 26.3.2015 דיווח העיתון הלבנוני The Daily Star  כי ממשלת לבנון מקווה להוסיף בתקופה הקרובה עוד 1 מיליון קווי סלולר GSM כדי לעמוד בביקושים הגוברים.

Boutros Harb שר התקשורת הלבנוני אמר ב- 17.11.2014 בראיון לעיתון The Daily Star  כי חברות חדשות מחוץ למדינה הביעו עניין בהתמודדות בעוד מספר חודשים על הפעלת רשתות הסלולר במדינה. הדבר התברר לו במהלך ביקור שערך בדובאי, בדרום קוריאה ובסין. לדברי השר הלבנוני, ההתעניינות של חברות תקשורת בינלאומיות היא למרות שמדובר בשוק סלולר קטן. ההתעניינות הזאת עשוייה לאפשר למקצת מהחברות לזכות בהפעלת הרשתות לתקופה של שנתיים ולאחר מכן להשתתף בהליך ההפרטה שלהן.  בין החברות שהביעו התעניינות: חברת Saudi Telecom, חברת Orange, חברת Zain וחברת Etisalat.