לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה תובענה ייצוגית (ת”צ) בהיקף 244 מיליון ₪ נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ

לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה ב- 26.8.2015 תובענה ייצוגית (ת”צ 48931-8-15) בהיקף 244 מיליון ₪ נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ.

את התביעה הגיש חיים פרג, משתמש פרטי בשירותי החברה. התביעה עוסקת במה שהוא מכנה “פגיעה מכוונת וחריפה בשוק הטלפוניה הנייחת”.

במבוא לתובענה הוא מציין כי “בזק פועלת בשוק הטלפוניה הנייחת, בו יש לה מעמד של מונופולין, באינטגרציה אנכית. לבד מכך שהיא מספקת שירותי טלפוניה נייחת באופן קבוע לצרכני הקצה, בזק גם מספקת שירותי תשתית לאינטרנט, המהווים תשומה הכרחית למתחרותיה המספקות שירותי טלפוניה נייחת בטכנולוגיית VoB (העברת קול על-גבי תשתית האינטרנט). בזק בעלת מעמד של מונופולין גם בשוק התשתית לאינטרנט. בזק איפוא שולטת בתשומה אשר הכרחית בכדי לאפשר למתחרותיה לפעול בשוק הטלפוניה הנייחת”.

הוא אומר עוד כי “בזק ניצלה אינטגרציה אנכית זו בכדי לתמחר את שירותיה באופן שהגביל את יכולת מתחרותיה להציע שירותי טלפוניה נייחת במחירים תחרותיים (…) בהתנהלותה זו, דחקה בזק את מתחרותיה והגבילה את יכולתן לגייס לקוחות ולהגדיל את נתח השוק שלהן, אפילו אם היו הרבה יותר יעילות ממנה באופן שהיה מביא להפחתת מחירים ארוכת טווח בשוק הטלפוניה הנייחת כתוצאה מקיומה של תחרות משוכללת”.

בתובענה מבקש חיים פרג מבית-המשפט להצהיר כי חברת בזק הפרה מספר סעיפים בחוק ההגבלים העסקיים האוסרים על ניצול לרעה של מעמד מונופוליסטי, על קביעת מחיר בלתי הוגן, על קשירה אסורה והאיסור על סירוב בלתי סביר לספק שירות.

טרם הוגש כתב הגנה.