לאחר מספר פרסומים בתקשורת הישראלית, גם WSJ מפרסם ידיעה על Parametrix Insurance הישראלית שמוכרת כיסוי ביטוחי להשבתות בענן

14:54 11.03.2022

קטגוריות: מחשוב ענן

תגים: ,

לאחר מספר פרסומים בתקשורת הישראלית במהלך השנה האחרונה, עתה גםהעיתון הכלכלי וול סטריט ג’ורנל (WSJ) פירסם ידיעה אודות חברת Parametrix Insurance Services LLC  הישראלית שמוכרת בארצות הברית כיסוי ביטוחי להשבתות בענן [Cloud Outages/downtime events ].

לדברי העיתון, “התלות הגוברת של עסקים וצרכנים במחשוב ענן, גם שיבוש זמני בשירות הוא בעל השלכות מרחיקות-לכת, עם הפוטנציאל לסגירת שירותים ולזריעת הרס בפעילויות מסחר אלקטרוני לצד פגיעה במוניטין של עסקים”.

השירות הביטוחי מציע פיצוי כספי על נזקים שונים לרבות אובדן הכנסות ועלויות התאוששות כאשר מושבתת הפעילות של ספק שירות מחשוב הענן שלהם או שירות היישומים מבוססי-ענן.

לדברי הידיעה ב- WSJ, ה- Downtime insurance הוא תחום חדש יחסית. אולם בניגוד לתעשיית ביטוחי אבטחת הסייבר, שהתפתחה עם הגידול בהתקפות כופרה [Ransomware], הרי שמעט חברות מציעות ביטוח למקרה של השבתה/תקלה הנגרמת ע”י תוכנה, רשת או כל תקלה אחרת.

חברת ThousandEyes [השייכת ל- Cisco Systems] – המנטרת ביצועי ענן ואינטרנט – אומרת כי מספר השבתות הענן גדל בשנת 2021 בשיעור של 3% לעומת שנת 2020. ואולם, מספר ההשבתות הנמשכות 30 דקות או יותר כמעט שילשה עצמה באותה התקופה.

העיתון מדווח על אחת מהחברות המשתמשות בשירות ביטוחי זה – חברת Coralogix מתל אביב המשתמשת בפלטפורמה של Amazon Web Services, AWS.