לאחר העימות המתוקשר AWS/Microsoft לגבי פרוייקט JEDI, עימות נוסף בין החברות לגבי זכיית אמזון בחוזה ענן בשווי 10 מיליארד דולר עבור סוכנות הביון NSA

08:48 13.08.2021

קטגוריות: מחשוב ענן

תגים: , , ,

לאחר העימות המתוקשר AWS/Microsoft לגבי פרוייקט Joint Enterprise Defense Infrastructure, JEDI [בו הפסידה מיקרוסופט לעיסקת ענק שזכתה בה בתחילה וההחלטה שונתה בהמשך], צץ עתה עימות נוסף בין החברות לגבי זכיית אמזון בחוזה ענן בשווי 10 מיליארד דולר עבור סוכנות הביון National Security Agency, NSA.

ביום שלישי השבוע, 10 באוגוסט 2021, דווח ב- Nextgov  כי לא-מכבר העניק ה- NSA הסכם ‘סודי’ בתחום מחשוב הענן לחברת Amazon Web Services, AWS. הסכם זה הוא חלק מניסיון של ה- NSA “למודרניזציה של מאגר הנתונים המסווג העיקרי” של הארגון, הידוע בכינוי Intelligence Community GovCloud. במסגרת זו מדובר על העברת הנתונים של הארגון מהשרתים שלו לשירותי ענן של גורם מסחרי.

חברת מיקרוסופט הגישה ב- 21 ביולי 2021 ל- Government Accountability Office, GAO  ערעור רשמי על ההחלטה. זאת, שבועיים לאחר שקיבלה את הודעת NSA בדבר זכיית AWS בהסכם [ששם הקוד שלו הוא WildandStorm]. לדברי Nextgov , ה- GAO צפוי לפרסם החלטתו בנושא ב- 29 באוקטובר 2021.