ITU יפעל ליצירת סטנדרטים לקבלת נתוני טיסות בזמן אמת; שר התקשורת המלזי: טכ’ תקשורת התקדמו מאוד ב- 5 השנים האחרונות והקופסה השחורה לא השתנתה 30 שנה

Ahmad Shabery Cheek שר התקשורת והמולטימדיה של מלזיה קרא לאיגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union, ITU] להתגייס בפיתוח סטנדרטים חדשניים מובילים לקבלת נתוני טיסות בזמן אמת.

הוא אמר את הדברים ב- 1 באפריל 2014 בכנס ITU World Telecommunication Development Conference המתקיים בדובאי והתייחס לאסון המטוס המלזי [Malaysian Airlines Flight MH370].

השר המלזי אמר בכנס כי “אני מאמין שנתונים ממטוס, כולל נתונים מהקופסה השחורה, יכולים להיות משודרים בצורה רציפה ולהיות מאוחסנים במרכזי נתונים על הקרקע. אני קורא ל- ITU לעבוד ביחד עם התעשייה ולפתח דרך טובה יותר כדי לנטר בקביעות נתוני טיסות ומה מתרחש בתא הטייס. לאור ההתפתחויות בתחומי טכנולוגיית המידע והתקשורת אנו צריכים להיות מסוגלים לאחזר ולנתח נתונים אלה מבלי שנזדקק לאתר את הקופסה השחורה. אני מאמין ששינוי פשוט זה עשוי היה לגרום לתוצאה שונה היום. בהקשר זה איני יכול אלא לשים לב לכך שבעוד טכנולוגיות התקשורת התפתחו עד מאוד במהלך חמש השנים הארונות הרי שהסיפור של הקופסה השחורה [flight data recorder, FDR] לא השתנה זה 30 שנה”.

Hamadoun I. Touré מזכ”ל איגוד התקשורת העולמי הביע השתתפות בצער המשפחות ובתגובה לדברי השר המלזי אמר כי “אנו חייבים להבטיח שניתן לאתר מטוס בזמן אמת וזאת כדי שמקרה חסר תקדים ואירוע טרגי כזה לא יתרחש שוב. ITU מחוייב לעבוד על סטנדרטים שינצלו ביג דאטה ומחשוב ענן”.

Chris McLaughlin סגן נשיא בכיר לנושאי חוץ בחברת התקשורת הלוויינית הבריטית Inmarsat אמר בדיון כי חברתו תשמח לשתף פעולה עם איגוד התקשורת העולמי בפיתוח פיתרון עולמי לאתגר של איתור טיסות מסחריות.