“לאור שיבושים עולמיים באספקת מערכות אחסון”, ספק שנבחר במכרז חדש טרם סיפק מערכת גיבויים למשרד הרווחה

החשב הכללי במשרד האוצר רו”ח יהלי רוטנברג קיבל את המלצת וועדת הפטור המרכזית ואישר התקשרות של משרד הרווחה והשירותים החברתיים עם חברת אשנב מערכות מידע ומחשוב בע”מ לתפעול ורישוי מערכת הגיבויים במשרד.

בנימוקי וועדת הפטור המרכזית נאמר בין היתר כי “משרד הרווחה והביטחון והחברתי מבקש התקשרות המשך עם חברת אשנב מערכות מידע לטובת יישום ותחזוקת מערכת גיבוי ושחזור בסביבה פתוחה.

“החברה זכתה במכרז פומבי מס’ 159/2016 לאספקת מערכת, גיבוי ושחזור מידע ותחזוקה”. במהלך השנים מוצתה תקופת ההתקשרות המירבית של המשרד עם החברה (לרבות תקופות האופציה).

“[…] המשרד פירסם מכרז, ובחר ספק חדש להחלפת המערכת, אך הספק הזוכה טרם סיפק את המערכת, שאמורה להחליף את המערכת של חברת אשנב, זאת לאור שיבושים עולמיים באספקת מערכות אחסון.

“לטענת המשרד, הצפי להכנסת המערכת החדשה הוא 3 חודשים מהיום, אך נדרש להמשיך באחזקת המערכת הישנה עד אמצע חודש נובמבר [2023], על מנת לבצע תהליך העברת המידע, ולוודא שהכל תקין.

“לדברי המשרד המערכת מהווה נדבך עיקרי בגיבוי הנתונים, עבור השרתים המרכזיים במשרד כגון שרתי Exchange – שרתי בסיס הנתונים של האפליקציות העיקריות”.