כשההאקרים תוקפים, הַמּוּזוֹת שׁוֹתְקוֹת: האקרים תקפו את שרתי דואר ישראל ומומחה הטלקום נעלם/נאלם

חברת דואר ישראל חוותה בשבוע שעבר התקפה של האקרים שגרמה להשבתה של השירותים המקוונים שלה. הנושא דווח בכלי התקשורת השונים בארץ זולת … באתר ‘טלקום ניוז’  של ‘מומחה הטלקום’ אבי וייס.

”לקוחות יקרים, בהמשך לאירוע סייבר שזוהה בחברה ומטופל בימים האחרונים, חלק מהשירותים אינם זמינים וייתכנו זמני המתנה חריגים במוקד הטלפוני. שימו לב – ניתן להגיע היום ליחידות הדואר ללא תיאום תור, בהתאם לשעות הפעילות המפורטות באתר דואר ישראל”; “לקוחות יקרים, בהמשך לאירוע סייבר שזוהה בחברה ומטופל בימים האחרונים, חלק מהשירותים אינם זמינים וייתכנו זמני המתנה חריגים במוקד הטלפוני. שימו לב – ניתן להגיע היום ליחידות הדואר ללא תיאום תור, בהתאם לשעות הפעילות המפורטות באתר דואר ישראל. מבקשים לקבל את הבנתכם וסובלנותכם”, נכתב באתר חברת הדואר כשהחל אט-אט לחזור לפעול.

לא איתרתי כל דיווח בנושא זה באתר שלו. וזה מעניין משום שבשנים האחרונות, במיוחד בתקופת כהונתם של יועז הנדל כשר התקשורת הקודם [ובמקצת המקרים – גם שרי תקשורת שהיו לפני כמו בני גנץ] ושל המנכ”לית לשעבר, לירן אבישר בן-חורין. אלא שמאז נכנס לתפקיד שלמה קרעי – אבי וייס גנז את כל מה שהוא חושב על שר התקשורת ואיפסן את כל ‘התשבחות’ שלו [שמו שימועים הזויים, תלושים מהמציאות וכו’] עמוק-עמוק בבוידעם.

ייתכן שהדבר נובע מכך שהוא שקוע כל-כולו בהיבטים השונים של פגסוס בהקשר של תיק ת”פ 67104-01-20 וכן בתיק של עקרת הבית, הגב’ אמילי מהעיר חדרה.

הארכיון שמח להזכיר כמה ציטוטים מהעבר:

+ ב- 22.1.2021 פירסם אבי וייס אייטם שכותרת המשנה שלו הייתה: “צמרת משרד התקשורת ובראשה המנכ”לית, לירן אבישר בן-חורין, איבדה לחלוטין את הפיקוח והשליטה על חברת הדואר, שהשביתה את כל שירותיה לציבור מאתמול בצהריים עד היום בבוקר, בהתראה קצרה ביותר, בניגוד לחוק ולרישיון החברה ובניגוד לאינטרסים של הציבור. למה זה קורה דווקא כעת?“.

באותו אייטם הוא כתב בין השאר: “לא ניתן להשבית שירות לציבור אפילו לא לדקה,  בלי אישור מנכ”לית משרד התקשורת, (לירן אבישר בן-חורין. אבל לא פורסם בכל מקום, שהיא אישרה את ההשבתה הזו של השירות לציבור”.

+ ב- 23.5.2021 התפרסם שם אייטם שכותרתו: “חברת הדואר ממשיכה “לצפצף” על משרד התקשורת בסגירת יחידת דואר נוספת”.

+ ב- 6.10.2021 פירסם אבי וייס אייטם בו הופיע המשפט הבא: “דהיינו:  חברת הדואר טוענת, שהיא הודיעה מראש למשרד התקשורת על הפעולה ומכאן, שמי שצריך לשבת על ‘ספסל הנאשמים’ הוא המשרד ולא החברה.”

= = = = = = = = = = = = =