כמות שאלות “חריגה” הוגשה למשרד ראש הממשלה לגבי מכרז לרכישת שירותי ענן של חברת Salesforce

ב- 14.8.2023 התקיימה ישיבה וועדת ענ”א במשרד ראש הממשלה בראשות אלון חלווה, סמנכ”ל (ביטחון וחירום) – מ”מ יו”ר הוועדה. בפרוטוקול הישיבה נאמר כי “ביום 3.8.2023  פירסם המשרד מכרז סגור מס’ 10/23 לרכישת שרותי ענן של Salesforce. המועד האחרון להגשת שאלות הבהרה נקבע ליום 10.8.2023 והמועד האחרון למענה לשאלות הבהרה נקבע ליום 17.8.2023. כמו כן, מועד הגשת הצעות נקבע ליום 29.8.2023.

“בהתחשב בכמות השאלות החריגה שהתקבלה (154 שאלות), ובסד הזמנים הקצר (4 ימים) העומד לרשות ועדת המכרזים ובשל הימצאותם של חלק מהגורמים הרלבנטיים למענה בחופשת אוגוסט שתוכננה מראש, יש צורך בדחיית המועדים. לאור האמור, הוועדה מתבקשת לאשר דחיית המועדים שנקבעו במסגרת המכרז”.

הוחלט: “הוועדה מאשרת את דחיית המועד האחרון למענה לשאלות הבהרה וכמו כן את המועד האחרון להגשת הצעות.  בנוסף, מרכזת הוועדה תפרסם באתר האינטרנט הודעה שלפיה, המענה על שאלות ההבהרה מתעכב ולפיכך ידחה גם המועד האחרון להגשת הצעות. המועד החדש להגשת הצעות יפורסם במסגרת המענה על שאלות ההבהרה.

“על  קניין ודורש הרכש, לוודא תהליך שרשרת אספקה תקין על פי הנחיות של יה״ב וברשתות המסווגות לפי הנחיות יחידת 770”. [ההדגשה – במקור].

בישיבה קודמת מיום 25 ביולי 2023 נאמר בין היתר כי “בחודש דצמבר 2020 התקבלה החלטת ממשלה מס’ 619 שעניינה “הרחבת התשתית לשיתוף ציבור בעבודת משרדי הממשלה לפי המלצות ה- OECD בדבר חיזוק דרכי התקשורת וההיוועצות בין הציבור לבין משרדי ממשלה, יחידות הסמך והרשויות המקומיות”. במסגרת החלטת הממשלה נקבע כי יש לפעול להקמת תשתית טכנולוגית מתקדמת שתסייע בהובלת תהליכי שיתוף לקהלי היעד באופן ממוקד.

“במהלך שנת 2022 הוחלט על ידי משרד ראש הממשלה על הקמת תשתית בין משרדית לשיתוף ציבור וקשרי עסקים. פרוייקט פרויקט שיתוף הציבור וקשרי עסקים מנוהל על ידי היחידה לשיתוף ציבור באגף מימשל וחברה, בשיתוף אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע.

“בתום הליך היוועצות עם מערך הדיגיטל הלאומי ומינהל הרכש הממשלתי, הוחלט להקים את התשתית הבין משרדית על גבי פלטפורמת הענן של חברת .Salesforce

“[…] במסגרת פרוטוקול מס’ 121 מיום 13.6.2023 אישרה הוועדה, בכפוף לקבלת אישור ובהתאם להנחיות מנהל הרכש הממשלתי, יציאה להליך מכרז משרדי עצמאי לצורך רכישת רישוי לשירותי ענן של חברת  Salesforceעבור הפרוייקט לשיתוף ציבור וקשרי עסקים – ממשלה, הכולל אופציה להרחבה לצורך פרויקטים נוספים של המשרד, בהיקף התקשרות של 1.2 מלש”ח בתוספת מע”מ לשנה. ההתקשרות במכרז תהא לתקופה של שנה, עם ארבע אופציות הארכה נוספות בנות שנה אחת כל אחת, וסה”כ לא יותר מחמש שנים במצטבר. וזאת בכפוף לכך שלא יפורסם מכרז מסגרת מרכזי לאספקת השירותים האמורים. נוסח המכרז הוסכם ואושר על ידי המחלקה המשפטית ואגף הכספים והוא מוכן לפרסום מיידי.

“פרסום המכרז נדרש בדחיפות גבוהה מאד, שכן תוקף הרישוי הנוכחי עתיד להסתיים ביום 15.10.2023 , סד זמנים קצר מאד משמדובר במכרזים ממשלתיים. בנוסף, אי עמידה בלוחות הזמנים לחידוש הרישוי עלולה לפגוע בשורה של גופים ממשלתיים נוספים הנסמכים על התשתית שנבנתה – ואף חלילה לגרום נזק תדמיתי לממשלה ולאופן הטיפול שלה בקשרים עם עסקים”.