כל הבנקים (זולת בנק לאומי) סירבו להצעת בנק הדואר להתקשרות לשירותי גיבוי הדדי של מרכזי המזומנים שלהם באירועי חירום; עכשיו גם בנק המזרחי מצטרף לבנק לאומי

כל הבנקים הראשיים בארץ (זולת בנק לאומי) סירבו (או התעלמו) בתחילת השנה להצעת בנק הדואר להתקשרות לשירותי גיבוי הדדי של מרכזי המזומנים שלהם באירועי חירום; עכשיו גם בנק המזרחי מצטרף לבנק לאומי.

ועדת הרכישות של חברת דואר ישראל, בישיבתה מיום 20 בינואר 2021, אישרה התקשרות, ללא תמורה, עם בנק לאומי, לשירותי גיבוי הדדי של מרכזי המזומנים באירועי חירום, לתקופה של 5 שנים. ההתקשרות אושרה בהתאם לתקנה 34(2) לתקנות חובת המכרזים.

זאת לאחר שמנהל הכספים של החטיבה עידכן בוועדה כי כל הבנקים, למעט בנק לאומי, השיבו בשלילה או התעלמו מהפנייה של חברת הדואר לשירותי גיבוי הדדי.

בהתאם למכתב מיום 23 ביוני 2021, פנה לאחרונה בנק המזרחי לבנק הדואר בבקשה להתקשרות דומה ובתנאים דומים לאלה שיש עם בנק לאומי.

מנהל החטיבה “רואה בהתקשרות עם בנק נוסף חשיבות רבה הן מבחינת מתן מענה ראוי לשירותי מזומנים במצבי חירום והן מבחינת הקשרים עם מרכזי המזומנים בשיגרה”.

“לפיכך, הוועדה מאשרת התקשרות עם בנק מזרחי, למתן שירותי גיבוי הדדיים, ללא תמורה, למרכזי המזומנים של שני הגופים”.

* יצויין כי בטקסט שפורסם ע”י חברת דואר ישראל נפלה ככל הנראה טעות (בסעיף 3 בהחלטה) כשנכתב שם “בנק הפועלים” ולמעשה צריך היה להיכתב “בנק לאומי”.