ככל שמתקרב מועד אירוע מירון 2022 ובעקבות פעילות וועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון 2021: עוד 3 פטורים חדשים מהתקשרויות במכרז

13:49 25.04.2022

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

בחודשים האחרונים, ובמיוחד לאחר התפרסמו מסקנות הביניים של פעילות וועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון בל”ג בעומר בשנה שעברה, התפרסמו מספר הודעות של משטרת ישראל בדבר כוונה להתקשר בפטור ממכרז. את דברים פירסמתי בחודשים האחרונים באתר זה. עתה פירסמה המשטרה שלושה פטורים חדשים ממכרז:

+ הפטור הראשון הוא בהתקשרות עם מירון-מושב עובדים של הפועל המזרחי להתיישבות שיתופית בע”מ. מטרת ההתקשרות: חפ”ק בית העם עבור מפקד המחוז הצפוני (ממ”ז). בנימוקי וועדת המכרזים “כעולה מן הבקשה, בהתאם למסקנות הביניים של וועדת החקירה לאסון מירון הונחתה המשטרה לשנות את מיקום חפ”ק ממ”ז, מהיישוב אור הגנוז, המרוחק מהר מירון, אל תוך היישוב מירון, על מנת לטייב את המענה המשטרתי ואת נגישות פיקוד המשטרה לשטח ההר ולשטחי ההילולה. לצורך האמור נערכה המשטרה לשכור מבני ציבור בשטח המשוב מירון ע”מ להקים בתוך תחומי המושב את חפ”ק הממ”ז ואת”ן. מדובר בשכירת בית העם ומבנה נוסף בשם בית יהודית.

+ ההתקשרות השנייה (אף היא בעקבות מסקנות הביניים של וועדת החקירה) היא עם מרכז ישיבות בני-עקיבא – גבעת שמואל אלא שבמקרה זה מדובר בחפ”ק ממ”ר עמקים, סמוך כמה שניתן לקבר הרשב”י.

+ ההתקשרות השלישית היא התקשרות המשך. מדובר בעקבות קביעת זוכים במכרז לינות חדש של המשטרה (מכרז 51/2022) כשתקופת ההתקשרות מכוח המכרז הקודם (מכרז 40/2017) היא בתוקף עד יום 14.5.2022. “משטרת ישראל נערכת לאירועי מירון 2022 ולצורך כך קיים צורך מבצעי בהלנת שוטרים בהיקף נרחב, לרבות לינת בכירים. בנסיבות אלו, אישרה היום הוועדה יציאה לתיחור מס’ 4 עבור הלנת שוטרים באיזור מירון בשני מתקנים בהיקף של 270 שוטרים בכל מתקן”. נוכח הצורך המבצעי החליטה וועדת המכרזים לאשר התקשרות זו לצורך אירוע מירון 2022 בלבד.