“כיום פרוסים סיבים אופטיים ב- 24 יישובים ערביים; רוב יישובי החברה הערבית צפויים להיות פרוסים עד סוף 2024”

“כיום קיימת פריסת סיבים אופטיים ב- 24 יישובים ערביים בישראל. במסגרת קופת התמרוץ נקבעו חובות פריסה ל- 73% ממשקי הבית בחברה הערבית שיכסו  264,000 ממשקי הבית במגזר הערבי. רוב יישובי החברה הערבית צפויים להיות פרוסים עד סוף 2024”.

כך נאמר בכנס ראשון מסוגו שנערך (16.11.2022) בנצרת בנוכחות שר התקשורת יועז הנדל ובהשתתפות מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן-חורין, נציגים ממשרדי הממשלה, נציגי הרשויות מקומיות במגזר הערבי, ומנהלי חברות התקשורת. במסגרת הכנס נדונו אתגרי פריסת התשתיות במרחב הכפרי, והתועלות שבקידום פריסת תשתיות תקשורת מתקדמות בחברה הערבית.

במקביל לכנס, החל משרד התקשורת במסע הסברה נרחב למהפכת התשתיות ולפריסת הסיבים אופטיים בחברה הערבית שנועד להגביר מודעות ולעודד את התושבים לעשות את המעבר לסיבים.

ראש הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית חסאן טואפרה אמר כי “תקשורת סיבים מהירה היא צורך חיוני כי בלי זה אין חיים בעולם המודרני. המון ילדים נשרו מלימודים בתקופת הקורונה בגלל חוסר באינטרנט וזה עוול. הממשלה רוצה להגיע ל- 85% פריסה תוך 5 שנים ואני רוצה שנגיע ל- 100%. משרד התקשורת התיר את כל החסמים אבל הממשלה לא יכולה להצליח בלי ראשי הרשויות, והרשויות לא יכולות בלי חברות התקשורת. אנחנו נעקוב אחרי החברות כדי שכולן יפרסו וכל אחד יוכל ליהנות מאינטרנט מבוסס על סיבים אופטיים”.