כוונת התקשרות של רשות המים בפטור ממכרז: הסדרת אחסון ותחזוקת האתר לחיזוי שיטפונות

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים/רשות המים/השירות ההידרולוגי

תקנה: 3 (29)

שם הספק: אנויטק בע”מ

מהות ההתקשרות: הסדרת אחסון ותחזוקת האתר לחיזוי שיטפונות

התחלת ההתקשרות: 1 בספטמבר 2021; סיום ההתקשרות: 31 באוגוסט 2022

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: יוני יצחק מנהל תחום מודלים כותב בבקשת ההתקשרות כי “תקופת התחזוקה והתמיכה לאתר המבצעי לחיזוי שיטפונות הסתיימה, לשם המשך מתן חיזוי מציל חיים בנושא שיטפונות נדרש לחדש את ההתקשרות עם הספק.

“אתר שיטפונות הינו אתר ייחודי המעניק מידע חיוני ומציל חיים בתחום השיטפונות והמשקעים. האתר הוקם תוך השקעה רבה של רשות המים ומשרד החקלאות. בשנה האחרונה האתר הפך לכלי המרכזי לניתוח והפצת התחזית לגופי החירום.

“כחלק מתוכנית העבודה לחטיבה מקודם תהליך מקיף להקמה מחדש של האתר על גבי תשתית מתאימה לדרישות לקוחות מרכז החיזוי והמאפיינים המקצועיים הנדרשים.

“עם זאת, עד להקמת האתר קיים צורך בביצוע שינויים משמעותיים באתר לקראת עונת המשקעים הנוכחית. שינויים אלו נבחרו מתוך מספר רחב של הצעות ושינויים שהתקבלו מגופי החירום ומהחזאים במהלך שנת הפיילוט בה פעל המודל. שינויים אלו הוגדרו כשינויים משמעותיים ביותר לצורך שמירה על חיי אדם וכוללים בין היתר את הרכיבים הבאים: מעבר מתחזית ברזולוציה נמוכה לפי עוצמת השיטפון לתחזית מדויקת לפי נקודות רגישות בכל אגן ואגן והוספת מערכת לדיווח מהשטח באפליקציה לחיזוי שיטפונות – זאת לאחר חידוש האפליקציה.

“חברת אנויטק היא היחידה אשר נותנת שירותי פיתוח ותמיכה בישראל לתוכנה. בימים אלו נעשית בדיקה מול מפ”י לגבי ההתכנות להעברת התשתית אליהם. כמו כן נערכו פגישות ראשוניות עם גורמים מקצועיים בחו”ל (השירות ההידרומטאורולוגי האיטלקי והצרפתי, וגופי חיזוי בין לאומיים World Meteorological Organization, WMO).

“האתר לחיזוי שיטפונות הינו אתר מקצועי המיועד לחזאי השיטפונות וגופי החירום בלבד, הוא אינו סביבת הפצת תוצרים אלא כלי עבודה מקצועי שנבנה לאורך 4 שנים עם ספק השירות. הידע אותם רכש הספק והתשתית הקיימת אינם ברי תחליף ללא הקמת הפרויקט מבראשית ועל כן יש צורך להמשיך את ההתקשרות במסגרת התקשרות “ספק יחיד” לפחות ב- 12 חודשים הקרובים.

“כיוון שהספק אינו עומד בהתחייבויותיו ורמת השירות אותה הוא מספק ירודה, צוות רשות המים עובד על פיתוח חלופה ראויה לאתר, זאת גם על בסיס תשתית עצמאית וגם על בסיס שיתוף פעולה עם השרות המטאורולוגי. עם זאת, לאור הרגישות של התחום יש לשמור על המערכת פעילה גם בחודשים הקרובים גם כגיבוי למערכת החדשה”.