כוונת התקשרות של משרד האנרגיה עם סייבר ג’ים קונטרול [שירותי אימון צוותים מקצועיים בתחום הגנת הסייבר בזירת אימון]

משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים הודיע על כוונה להתקשרות עם חברת סייבר ג’ים קונטרול בע”מ, לקבלת שירותי אימון צוותים מקצועיים בתחום הגנת הסייבר בזירת אימון.

עדייה אלפסי סגנית מנב”ט במשרד כתבה בכוונת ההתקשרות כי ההתקשרות היא  “אימון צוותים מקצועיים בתחום הגנת הסייבר בזירת אימון מקצועית המותאמת לסביבת המשרד. אימון הצוותים עפ”י פלייבוקים ייעודיים של המשרד ליצירת יכולות IR במשרד האנרגיה והתשתיות. החברה בעלת ניסיון רב בהכשרת צוותים משולבים בארץ ובעולם להקמת יכולות IR”.

“בשיחה מול מערך הסייבר הלאומי הובן כי מלבד סייבר גי’ם גם חברת רפאל מעניקה שירותים מסוג זה אך שירותים אלו ניתנים בתוך במתקן ביטחוני והם ייעודיים עבור גופים ביטחוניים ואינם פתוחים עבור משרד האנרגיה והתשתיות.

“קיימות במשק חברות נוספות כגון סייברביט אשר מקימות בהתקנה קבועה מתקן אימונים (סימולטור) עפ”י רכישה (שירות זה אינו מתאים לדרישות ועלותו משמעותית גבוהה היות ומשלב תהליך רכישה של מתקן).

“בהתכתבויות ושיחות טלפוניות מול מכללת קרנליוס (אשר פרסמה כי היא מקיימת זירות אימון) הובן כי זירות האימון מתקיימות במסגרת של קורסים אשר ניתנים לחניכים במכללה ולא עבור ארגונים. כמו כן סביבת התרגול אינה ייעודית”.

* יצויין כי Read IT Now היה האתר הראשון בארץ לדווח (בינואר 2013) על תחילת פעילותה חברת סייבר ג’ים קונטרול ופעילותה מאז.