כוונה להרחבת התקשרות של מ”י בפטור ממכרז לשם רכש מוצר Firewall להגנה ואבטחת עורקי תקשורת של מוקדי 100

הגוף המפרסם: המשרד לביטחון הפנים (בט”פ)/משטרת ישראל (מ”י)

תקנה: תקנה 3(4)(ב)(1) בתנאים זהים לתנאי ההתקשרות הראשונה ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות

שם הספק: בינת תקשורת מחשבים בע”מ [עבור מוצר של חברת Secure Logic]

מהות ההתקשרות: בקשה להגדלת הקף הכספי של הפטור ספק יחיד עבור מוצר להגנה על עורקי תקשורת מוקדי 100/105/110/מנ”ע/נפגעי עבירה

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: במכתב של אגף הטכנולוגיה והמחשוב/מחלקת הנדסה ופיתוח/מדור         אבטחת מידע נאמר כי בשנת 2019 הוקמו במשטרה  14 מוקדי 100 חדשים במטרה לתת מענה לפניות האזרחים בצורה מתקדמת, יעילה ומאובטחת.

“כחלק מהפיתרון נדרשנו לתת מענה לאבטחת עורקי התקשורת למוקדים במטרה למנוע בין היתר התקפות עליהם ומניעת שרות.

“המוצר הנדרש הינו סוג של Firewall חומרתי על עורקי תקשורת של שיחות קוליות (Voice) המותקנים בכניסה לארגון בכל מוקד. מאפייני המוצר: יכולת מניעת השבתת שרות (Telephony Denial of Service). יכולת התחזות ע”י זיוף מספר הטלפון (Caller ID Spoofing). יכולת מניעת שימוש  ברובוטים לצורף יצירת שיחות (Robocalls). יכולת מניעת שימוש בשיחות לצורך יצירת תקשורת  בעלת השפעות שליליות ((Voice SPAM. יכולת זיהוי חסימה של קוים למוקד מהם מבוצעות שיחות בעייתיות (Black List). קבלת התראות בזמן אמת על כל אירוע חריג מהמדיניות שנקבעה. יכולת חסימה בזמן אמת של פעילות חריגה בכל המוקדים. יכולת ניהול מרכזית של מכונות המותקנות בפריסה גאוגרפית רחבה.

הפטור שאושר לחברת בינת עבור מערכת  של חברת Secure Logic ותחזוקת המוצרים במתכונת 24*7*365 לחמש שנים (שנתיים+3 שנים) הינו בהיקף של עד 3 מיליון ₪ כולל מע”מ.

“לאחרונה התקבלה דרישה לרכש נוספת עבור הקמת מוקדי 105, 110, מערכת נפגעי עבירה (מנ”ע)  ונפגעי עבירה,  כך שלמעשה רוב התקציב בהסכם נוצל (כשלושה מיליון ₪ כולל מע”מ) ונדרשת תוספת להסכם של כ- 800,000 כולל מע”מ לצורך השלמת הרכש עבור סעיף זה ועבור תחזוקות המערכת, עד לסיום ההסכם ב- 31.12.2023.