‘כדי שטאיוואן תפתח חברות הזנק בצורה יעילה, עליה ללמוד מהיזמות ומה- startup ecosystem בישראל’

08:59 22.11.2019

קטגוריות: אסיה חדשנות, יזמות, פטנטים

תגים:

האתר Digitimes פירסם ב- 15 בנובמבר 2019 ידיעה המתבססת על ראיון שנערך עם TA Wang, ראש ה- Science and Technology Division ב- Taipei Economic and Culture Center שבתל אביב,

המרואיין אמר כי כדי שטאיוואן תוכל לפתח חברות הזנק בצורה יעילה, חיוני שהממשלה שלה תסייע לצעירים להתחבר ל- startup ecosystem הישראלי ולהביא מישראל לטאיוואן את היזמות [entrepreneurship]. לדבריו על טאיוואן תחילה לבנות startup ecosystem המשלב טכנולוגיה, כשרונות בתחום, מימון וסביבה מתאימה אם הממשלה רוצה לקדם את שיעור ההשרדות של הסטרט-אפים במדינה.

טאיוואן צריכה גם ללמוד מסביבת החדשנות והביטחון העצמי של חברות ההזנק הקיימות בעמק הסיליקון ובישראל. כל אלה צפויים להניב פירות בעתיד הקרוב לטאיוואן.

הוא ציין כי למרות שאין בישראל תעשיית ייצור רכב הרי שהמדינה הפכה למרכז טכנולוגיית רכב עולמית כשלפחות 15 חברות מהשורה הראשונה בתחום הרכב הקימו בה משרדים ונציגויות בשל כך. יותר מ- 300 חברות הזנק פעילות כיו בישראל בפיתוח נהיגה אוטונומית [autonomous driving], בתחום ה- Internet of Vehicles, IoV ובפיתרונות אחרים לתחומי התחבורה השונים.

הוא ציין בדבריו גם כי מידי שנה מוקמות בישראל 350-400 חברות הזנק וציטט נתונים ישראליים רשמיים לפיהם יותר מ- 300,000 איש (או 9% מאוכלוסיית המדינה) מועסקים במגזר הטכנולוגיה.