כבר לפני יותר משנה פורסם ב- Read IT Now כי משרד התקשורת נעזר במומחה לתורת המשחקים לצורך הכנת מכרז [ידיעה מעודכנת]

ביום ראשון, 29.12.2019, אחרי הצהריים פירסמו שתי אתרים כלכליים [‘כלכליסט’ ו- ‘גלובס’] את תשובת המדינה לעתירה שהוגשה לבית-המשפט המחוזי בירושלים לגבי מכרז הדור החמישי.

ב- 9.12.2019 דיווחתי בחלון המכרזים של אתר זה כי “העתירה המנהלית שהוגשה היום (9.12.2019) ע”י סלקום ישראל, גולן טלקום ומרתון 018 אקספון לבית-המשפט המחוזי בירושלים (בשיבתו כבית-משפט מחוזי לעניינים מינהליים בנושא מכרז דור חמישי [עליה דווח במספר אתרים] הוגשה לא רק נגד משרד התקשורת אלא גם נגד פרטנר תקשורת, הוט מובייל ופלאפון תקשורת; טרם נקבע מועד לדיון בעת”מ.”. אגב, נכון למועד פרסום ידיעה זו טרם נקבע מועד לדיון בעת”מ בירושלים.

שני האתרים הכלכליים דיווחו על כך שמשרד התקשורת משתמש בשירותיו של מומחה לתורת המשחקים – פרופ’ ליעד בלומרוזן מהאוניברסיטה העברית בירושלים – המלווה את תהליך הכנת המכרז והתנהלותו.

ואולם, כבר ב- 16 בנובמבר 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: משרד התקשורת נעזר במומחה לתורת המשחקים במסגרת הכנת מכרז חדש.

ב- 31 בדצמבר 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: משרד הבריאות [המבצע רכש בהיקף כולל של למעלה מ- 3 מיליארד ₪ בשנה של שירותים וטובין] פירסם מכרז למתן ייעוץ בתחום תורת המשחקים לצורך כתיבה וליווי של מכרזים.

אגב, ב- 3.12.2019 פורסמה באתר מינהל הרכש הממשלתי הודעה של משרד התקשורת בדבר הארכת ההתקשרות עם פרופ’ בלומרוזן, לשם “הרחבת התקשרות עם יועץ תורת המשחקים”. תחילת התקשרות המשך באישור ועדת מכרזים משרדית היא 3.12.2019 ואילו תום תקופת ההתקשרות מצויין שם כ- 30/11/2019 [כנראה שהכוונה לשנת 2020].

= = = = = = = = = = = = =

משרד התקשורת ביצע בשבוע האחרון של חודש דצמבר 2019 הארכת התקשרות עם מומחה המשחקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

מבדיקת Read IT Now עולה כי ב- 3.12.2019 נערכה ישיבה של וועדת המכרזים ליועצים, מחקרים וסקרים במשרד התקשורת.

בנימוקי הוועדה נאמר כי “בתאריך 30 בנובמבר 2017 התקשר המשרד עם פרופ’ ליעד בלומרוזן, במסגרת קיומה של וועדת מכרזים להקצאת תדרים לטובת אספקת שירותי רט”ן ברחבי פס מתקדמים, לטובת מתן ייעוץ בנושא תורת המשחקים ובניית מנגנון המכרז ומאפייניו”.

ההתקשרות הראשונה הייתה בהיקף של 207 שעות עבודה. “לאחר השלמת מכסת שעות העבודה ולאור צרכי המכרז, הוארכה ההתקשרות למשך שנה נוספת בהיקף של 207 שעות נוספות, באישור חברי וועדת המכרזים”. נכון לחודש אוקטובר 2019 ביצע היועץ עבודתו כשנותרה מכסת שעות נוספות להשלמת ההתקשרות הזאת.

“נכון לעת הנוכחית, ולאחר פרסום מסמכי המכרז, מתמקדת עבודתה של וועדת המכרזים במתן מענה לשאלות ההבהרה ובהמשך ההכנות להליך המכרז ובפרט להליך התיחור הכספי, ותרומתו של היועץ להמשך עבודה זו רבה.

“עד כה פעל היועץ במסגרת הצוות הכלכלי לבניית מאפייניו המרכזיים של המכרז המתאים ביותר למכרז דנן, במסגרת השוואת מודלים שונים ולמידה מהניסיון הנצבר לגביהם בעולם.

“אולם, ההכנות להליך המכרז ולחלק התיחור הכספי בו עדיין בעיצומן, באופן הדורש את המשך מעורבותו של היועץ במסגרת עבודת הוועדה. כמו כן, לאור מורכבות המכרז נדרש ליווי מקצועי של  היועץ במהלך קיום המכרז ואחריו.

“על-מנת להבטיח את השלמת מודל המכרז בצורה המיטבית ביותר, תוך התאמתו להחלטות המתקבלות בוועדת המכרזים וסיום ההכנות להליך המכרז, ועל-מנת להבטיח את ליוויו של היועץ במהלך קיום המכרז ואחריו, נדרש להאריך את ההתקשרות עם היועץ למשך שנה נוספת, וכל זאת במסגרת שעות העבודה שנותרו להשלמת ההתקשרות עימו”.

וועדת המכרזים אישרה הארכת תוקף ההתקשרות עם פרופ’ בלומרוזן בתנאים זהים להתקשרות הראשונה וללא תוספת שעות וזאת עד ליום 30.11.2020.

= = = = = = = = = = = = =

להלן נוסח הידיעה שפורסמה כאן לפני קצת יותר משנה:

בסוף חודש אוקטובר 2018 פורסם במערכת מנו”ף (מערכת ניהול ופרסום מכרזים ופטור ממכרז של מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר) על “הרחבת התקשרות עם יועץ תורת המשחקים” [התקשרות המשך באישור ועדת מכרזים משרדית] וזאת לצורך “סיום כתיבת מסמכי מכרז”.

ההתקשרות שאושרה הפעם היא לתקופה שמ- 1.11.2018 ועד 31.10.2019. יצויין כי במערכת מנו”ף לא מוזכרת התקשרות קודמת עם אותו מומחה, פרופ’ ליעד בלומרוזן מהאוניברסיטה העברית בירושלים. רק בדו”ח ההתקשרויות הרבעוני של משרד התקשורת מצאתי אינדיקציה להתקשרות קודמת עימו.

מבדיקה שערכתי מסתבר כי ב- 28 באוקטובר 2018 נערכה ישיבה של וועדת מכרזים ליועצים, מחקרים וסקרים במשרד התקשורת.

בפרוטוקול ישיבת הוועדה שהגיע לידי Read IT Now נאמר בין היתר כי “בתאריך 30 בנובמבר 2017 התקשר המשרד עם פרופ’ ליעד בלומרוזן, במסגרת קיומה של וועדת מכרזים להקצאת תדרים לטובת אספקת שירותי רט”ן ברחבי פס מתקדמים, לטובת מתן ייעוץ בנושא תורת המשחקים ובניית מנגנון המכרז ומאפייניו”.

בהמשך הפרוטוקול נאמר כי “[…] הפנייה נעשתה ל- 13 יועצים שונים והתקבלה הצעה יחידה.

“עבודתה של וועדת המכרזים נמצאת בעיצומה ותרומתו של היועץ להמשך עבודה זו רבה. עד כה פעל היועץ במסגרת הצוות הכלכלי לבניית מאפייניו המרכזיים של מודל המכרז המתאים ביותר למכרז דנן, במסגרת השוואת מודלים שונים ולמידה מהניסיון הנצבר לגביהם בעולם. אולם מודל זה טרם הושלם, לרבות בדיקתו באמצעות סימולציות מתאימות.

“על-מנת להבטיח את השלמת מודל המכרז בצורה המיטבית ביותר תוך התאמתו להחלטות המתקבלות בוועדת המכרזים וכן את ליוויו של היועץ במהלך קיום המכרז ואחריו, נדרש להאריך ולהרחיב את ההתקשרות למשך שנה נוספת”.

הוועדה החליטה בסופו של דבר להמשיך בהתקשרות עם פרופ’ ליעד בלומרוזן כמבוקש.

= = = = = = = = = = = = =