יתד נאמן: “לאחר מגעים מול חברות הסלולר ‘ועד בני התורה לכשרות הטלפונים’ מסכם בסיפוק תוכנית מקצועית להמשך הגנת הכשרות הסלולרית”

העיתונאי יאיר שרקי צייץ כי “הרב אדלשטיין מקים גוף חלופי לוועדת הרבנים לענייני תקשורת אחרי ש’הרבנים הגיעו להבנה שאין ברצונם של ועדת הרבנים לענייני תקשורת לדאוג לצרכי הקהילות והציבור לפי דעתם והנחייתם של גדולי ישראל’. במילים אחרות: ועדת הרבנים מאבדת את המונופול בציבור החרדי”.

בכותרת הידיעה בעמ’ 18 של העיתון מאת ישראל רוזנר נאמר כי “לאחר מגעים מול חברות הסלולר בהכוונת מרנן גדולי ישראל שליט”א ובראשם רשכבה”ג מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין שליט”א, ‘ועד בני התורה לכשרות הטלפונים’ מסכם בסיפוק תוכנית מקצועית להמשך הגנת הכשרות הסלולרית”.

בידיעה עצמה נאמר כי “בד בבד עם ניסיונות המשפטיים למנוע את גזירת שר התקשורת יועז הנדל, ‘ועד בני התורה לכשרות הטלפונים’ […] עמל באופן אינטנסיבי לגבש פיתרונות לקומה הכשרה, כפי שפורסם בערב פסח האחרון.

“ביוזמת ‘ועד בני התורה’ התכנס צוות משפטי מורחב, יחד עם מומחי טכנולוגיה סלולרית מהטובים בארץ, כדי לדון בהתפתחות ובדרכים כיצד להתגונן מול הניסיון לפגוע בייחודיות חומת הכשרות לתקשורת הסלולרית בקרב בני הציבור החרדי. הצוות המקצועי גיבש פיתרונות מיטביים להגנה, באופן שגזירות משרד התקשורת לא יוכלו לגרום לפגיעה כשרותית ובמקביל הציבור יוכל ליהנות מתקשורת בטוחה ואיכותית.

“ועד בני התורה’ ניגש בימים אלו לחתימת הסכמים מחודשים עם החברות הסלולריות, הסכמים שיעמדו בדרישת החוק, אך בד בבד יגנו על ציבור יראי השם המשתמש בתקשורת נקייה בלבד, כאשר עם סיום חתימת ההסכמים יעודכן הציבור הרחב בדרכי הפעולה המדוייקות.

“הציבור מתבקש לעקוב בערנות אחר פרסומי ‘ועד בני התורה לכשרות הטלפונים’ בלבד, אשר הוא הגוף המוסמך מטעם גדולי ישראל […] למתן הנחיות על דרכי הפעולה, להצלחת המערכה על נפש ילדינו”.