ישראל תפתח בקרוב נספחות כלכלית חדשה בעיר בנגלור – מרכז תעשיית הטכנולוגיה של הודו

21:24 14.10.2013

קטגוריות: הודו (BRIC)

תגים: ,

ישראל תפתח בקרוב נספחות כלכלית חדשה בעיר בנגלור (Bangalore) המהווה את מרכז תעשיית הטכנולוגיה של הודו. בעיר החלה לפעול לאחרונה קונסוליה ישראלית חדשה החולשת על איזור דרומה של הודו.

הנספחות החדשה מצטרפת נספחויות הכלכליות שפועלות בהודו בבירה והמרכז הפוליטי (העיר דלהי, שם גם ממוקמת שגרירות ישראל) ובמרכז הכלכלי של המדינה (העיר מומביי, שם גם ממוקמת קונסוליה ישראלית).

כך פורסם לרגל ביקורו של שר הכלכלה [לשעבר התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ”ת)] נפתלי בנט בשבוע שעבר בהודו.

שר הכלכלה נפגש עם במהלך ביקורו עם שר המסחר והתעשייה של הודו, אנאנד שארמה. במוקד הפגישה עמדו דיוני הסכם הסחר החופשי המתנהלים בין המדינות והשר בנט הגדיר את הודו כ”מדינת יעד” לייצוא ישראלי. המו”מ להסכם הסחר החופשי בין ישראל להודו החל בשנת 2010 וכשייחתם יהיה זה הסכם הסחר החופשי הראשון של ישראל עם מדינה ביבשת אסיה. מדובר בהסכם נרחב במהותו המיועד להסדיר נושאים שטרם נכללו בהסכמי הסחר החופשי האחרים של ישראל דוגמת סחר בשירותים, תנועת עובדים והשקעות.

עוד נפגש השר בנט עם יו”ר חברת הסלולר השלישית בגודלה בעולם – בהארטי איירטל [Bharti Airtel Limited]. השניים דנו באפשרויות לשלב טכנולוגיות ישראליות בתחום התקשורת והתוכנה בפעילות החברה, לה קרוב ל- 300 מיליון לקוחות ברחבי העולם. שר הכלכלה קרא ליו”ר החברה לבחון השקעה בישראל וציין כי יותר מ- 250 חברות רב-לאומיות כבר הקימו בישראל מרכזי מו”פ. חברת בהארטי איירטל נחשבת לשלישית בגודלה בעולם מבחינת מספר המנויים העומד על כ- 300 מיליון בקרוב. החברה מציעה פתרונות תקשורת במגוון תחומים ופעילותה משתרעת על פני 20 מדינות באסיה ובאפריקה.

שר הכלכלה נפגש גם עם שר האוצר ההודי פ. צי’דאמבאראם והם דנו ביוזמות שונות להידוק קשרי הסחר והכלכלה בין ישראל להודו. במהלך הפגישה סיכמו השרים על הקמת קבוצות עבודה בנושא הקמת קרן דו-לאומית למימון פרוייקטים משותפים בתחום המחקר והפיתוח בין חברות ישראליות להודיות. לפי הערכות, היקף הקרן צפוי להגיע לכמה מיליוני דולרים.

אל נסיעתו של השר הצטרפה משלחת עסקית המונה נציגי 13 חברות תקשורת ואבטחת מידע שאורגנה על ידי מכון הייצוא. לחברות הישראליות אורגנו מפגשים עסקיים על יד הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה יוני בן זקן ואילן דיבון.

משרד הכלכלה מפעיל בשיתוף עם משרד האוצר קרן ייעודית לסייע לחברות ישראליות המעוניינות להקים נציגות שיווקית בהודו, במסגרתה הוקצו עד כה 37 מיליון שקלים ל- 25 חברות העושות דרכן לשוק זה. התכנית מיועדת לחברות אשר מסוגלות להתחייב לפעילות ארוכת טווח בשוק ההודי.