יצרנית היישומון שהומלץ ע”י דאעש כבטוח לשימוש – מתגוננת

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי החברה השוויצית Threema  יצרנית היישומון שהומלץ ע”י דאעש כבטוח להתקשרות מתגוננת מפני אלה שתקפו אותה בשל כך.

יודגש כי אין כל ראייה לכך שבאירועי הטרור רצחניים בפריז לפני שבוע אכן נעשה שימוש ב- Threema, יישומון בתשלום הכולל הצפנה מקצה-לקצה שמשמעותה שרק השולח והמקבל יכולים להגיע לתוכן המוצפן. גם החברה השוויצית, שהמערכות שלה מעבירות את המסרים המוצפנים, לא יכולה לפענח את התוכן המוצפן.

דובר החברה Roman Flepp נשאל ע”י סוכנות הידיעות לגבי איזון הצורך להבטיח פרטיות בעידן של איסוף מאסיבי של נתונים השיב הדובר כי בלימת ההצפנה לא תשים קץ להתקפות אלימות.

“איננו יודעים כיצד סוכנויות ביון אוספות את המידע שלהן אולם הסתמכות על מעקב כדי לזכות בבקרה על בעיות חברתיות ופוליטיות בוערות לא עבדה אי-פעם בעבר ולא תעבוד בעתיד”.

הוא לא הגיב על השאלה האם החברה יכולה או שוקלת לתכנן “דלת אחורית” והדגיש רק כי החברה פועלת עפ”י החוק בשווייץ, תשתף פעולה באופן מלא עם השלטונות אם תידרש לכך ואין לה את המפתחות לגישה למסרים הפרטיים של משתמשיה.

הוא אמר עוד כי למרות דאגות האבטחה האמיתיות הקיימות בכך שקיצונים משתמשים בשירותי מסרים כדי לתקשר הרי שהצורך בשמירה על פרטיות המשתמשים נותר מוחלט. “הקרבת מקצת מהיסודות של הדמוקרטיות המערביות שלנו – חירות, פרטיות וחופש הביטוי – לטובת תחושה שקרית של אבטחה אינה הדבר החכם לעשותו”, אמר דובר החברה.