יצרנית החיישנים Vkansee הדגימה בכנס MWC 2016 בברצלונה: אצבע מזוייפת עשוייה מחימר יכולה לשטות ולהערים על חיישני ט.א. בסמרטפונים

בכנס ותערוכת Mobile World Congress  2016 בברצלונה ספרד הדגימה יצרנית החיישנים וקוראי טביעות אצבעות ברזולוציה גבוהה Vkansee כי אצבע מזוייפת עשוייה מחימר יכולה לשטות ולהערים על החיישנים ברזולוציה נמוכה וקוראי ט.א. בטלפונים החכמים (סמרטפונים). החברה מתמחה במערכות אבטחה מבוססות טביעות אצבע.

מחקר שנערך בשעתו במחלקה למדעי המחשב והנדסה באוניברסיטת Michigan State University הצביע על כך שניתן להעתיק טביעת אצבע של אדם שהושארה במקום שלו ובאמצעותה להערים על מנגנון הזיהוי במכשיר הסמרטפון. לדבריהם הם עשו זאת על מכשירי Samsung Galaxy S6 ו- Huawei Honor 7.

סגן נשיא בכיר לפתרונות דיגיטל Sam Shrauger בחברת Visa מציע כי ייעשה שימוש בשילוב שבין אימות זהות ביומטרי [biometric authentication] דוגמת זיהוי באמצעות טביעות אצבעות [fingerprint recognition] לבין סיסמאות חזקות.

טרקטיקה: בשנת 2021 יימכרו יותר מ- 1 מיליארד קוראי ט.א. במכשירים ניידים

Biometrics for Mobile Devices, דו”ח של חברת המחקר Tractica  שפורסם בחודש יוני 2015 אומר כי שילוב יכולות ביומטריות במכשירי טלפונים חכמים (סמרטפונים) ובמחשבי לוח (טבלטים) הופך במהירות לאמצעי מקובל ליישומוני זיהוי ואימות זיהות אישיים [identification/authentication].

חברת המחקר מעריכה כי בשנים הקרובות ישולבו במכשירים הניידים אמצעים ביומטריים שונים דוגמת זיהוי קולי [voice recognition], זיהוי פנים [facial recognition], זיהוי קשתית [iris recognition] וזיהוי eye white recognition.

אולם האמצעי המוביל יהיה, ללא ספק, זיהוי טביעות אצבע תוך שימוש בקוראי ט.א.

בשנת 2021 יימכרו יותר מ- 1 מיליארד קוראי טביעות אצבעות במכשירים ניידים [Fingerprint Readers in Mobile Devices] שיהוו 34% מכלל מכירות הסמרטפונים והטבלטים בעולם באותה שנה.

יותר משליש מכלל המכשירים הניידים שיימכרו בעולם יהיו בעלי קוראי ט.א. משובצים במכשיר [Onboard Fingerprint Readers].

חברת מחקרי השוק GIA: שוק ביומטריית ט.א. יסתכם ב- 11.9 מיליארד דולר ב- 2020

דו”ח של חברת מחקרי השוק Global Industry Analysts, GIA   שפורסם בחודש אפריל 2015 אומר כי שוק ביומטריית טביעות אצבע (fingerprint biometrics/Fingerprint Identification Technology) העולמי יסתכם ב- 11.9 מיליארד דולר ב- 2020.

לדברי חברת מחקרי השוק, את הגידול יניעו בעיקר מגזרי הממשלה [עם יוזמות שונות דוגמת ePassports, תוכניות אבטחה ובקרת גבולות ויוזמות מימשל אלקטרוני] והארגונים הגדולים [לתחומים כמו בקרת גישה, שעוני נוכחות ועוד].

הדו”ח מציין גם כי יישומונים ניידים מהווים גורם שוק משמעותי אף הם ומכנה את הטלפונים החכמים כ”חזית החדשה לגידול של ביומטריית טביעות אצבעות”.

השוק האמריקני ממשיך להיות הגדול ביותר בעולם בתחום זה. יחד עם זאת, איזור המזרח התיכון צפוי לרשום גידול משמעותי בשנים הקרובות: “אי-השקט החברתי והפוליטי הגובר והמיקוד הגובר בתהליכי בקרת נמלי תעופה וגבולות” יניעו שיעור גידול שנתי מצטבר של 14.5% באיזור זה בשנים הקרובות.