ייצוגית נגד Meta Platforms העולמית ובאירלנד בשאלה: האם הופרה הזכות לפרטיות של חברי הקבוצה וחובותיה של פייסבוק כלפיהם והאם הסתירה החברה מהם מידע מהותי לגבי השימוש בפייסבוק?

13:47 20.01.2023

קטגוריות: משפט רשתות חברתיות

תגים: , ,

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד Meta Platforms/Facebook העולמית הממוקמת בקליפורניה ונגד החברה Meta Platforms/Facebook Ireland הממוקמת באירלנד בשאלה: האם הופרה הזכות לפרטיות של חברי הקבוצה וחובותיה של פייסבוק כלפיהם והאם הסתירה החברה מהם מידע מהותי לגבי השימוש בפייסבוק?

התובעים בתיק זה הם איתי לנואל ונועה לנואל.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של התובענה דנן בהפרה חמורה ביותר של זכות הפרטיות של המשתמשים ברשת החברתית ‘פייסבוק וברשת החברתית ‘אינסטגרם’ (בבעלות פייסבוק-מטא), לרבות זכות המשתמשים שלא לחשוף בפני המשיבות את המידע שלהם; וכן במצגי השווא החמורים של פייסבוק, אותם הציגה בפני  משתמשיה, ובהפרת התחייבויות פייסבוק כלפי משתמשיה.

“פייסבוק הציגה ומציגה בפני משתמשיה מצגים כאילו היא מפרטת כביכול את אופן איסוף המדיע אודות משתמשיה על-ידה ואת היקף האיסוף (וכפועל יוצא מכך – גם שימוש במידע שנאסף) – במסגרת מסמכי תנאי השימוש ו/או מדיניות הפרטיות שלה.

“לאור הצהרותיה, פייסבוק מתיימרת לקבל הסכמה כדין מהמשתמשים, לאיסוף מידע אודותיהם, האחסון שלו והשימוש בו. פייסבוק אף מגדילה ומציגה מצג לפיו למששתמש יכולת שליטה מוסיימת על איסוף/אחסון המידע ו/או שימוש בו וכיוצ”ב.

“דא-עקא, הצהרות, התחייבויות ומצגים לחוד – ומציאות לחוד.

כפי שנחשף לאחרונה, בפועל – פייסבוק אספה ואוספת מידע של משתמשיה ברשת פייסבוק ורשת אינסטגרם, מבלי לקבל הסכמתם וכאשר הם סוברים כי המידע שלהם אינו נגיש לה.

“פייסבוק עושה זאת לצרכיה המסחריים, ובפרט על-מנת לאפשר פרסום ממוקד לגופים המפרסמים אצלה, והכל מתוך אינטרנט עסקי צר, ובמטרה להשיא רווחיה על חשבון המשתמשים, ותוך הפרה – בוטה ביותר – של זכויותיהם“.

התביעה הוגשה באמצעות עמית מנור – יוקי שמש, משרד עו”ד.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך בטקסט המקורי].