ייצוגית נגד DBS/YES: כאשר עפ”י בקשת הלקוח היא מספקת לו ממיר מתקדם וחדש יותר, היא אינה מפנה את הממיר הישן וממשיכה גם לחייבו בגין ממיר/ים ישן/ים המצוי/ים בביתו בדמי שכירות חודשיים

09:01 18.02.2022

קטגוריות: משפט

תגים: , , ,

לבית-המשפט המחוזי בירושלים הוגשה לאחרונה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד חברת די. בי. אס. שירותי לוויין (1998) בע”מ [Yes/DBS], המספקת שידורי טלביזיה רב-ערוציים למנויים באמצעות לוויין. התובע בתיק זה הוא נתנאל גדעון.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי כאשר — עפ”י בקשת הלקוח — החברה מספקת לו ממיר מתקדם וחדש יותר, היא אינה מפנה את הממיר הישן מביתו וממשיכה גם לחייבו בגין ממיר/ים ישן/ים המצוי/ים בביתו בדמי שכירות חודשיים.

התובע הוא מנוי של המשיבה במשך יותר מ-15 שנים ובדירתו 6 מכשירי טלביזיה ושישה ממירים פעילים. “במהלך השנים שידרג המבקש חלק מדגמי הממירים אשר ברשותו לממירים מתקדמים יותר”. בכל התקנה של ממיר מדגם חדש, טכנאי מטעם החברה לא פינה את הממיר הישן ובעקבות זאת היום, נכון לאמצע אוגוסט 2021 תשעה ממירים, “כאשר אף על פי שחלקם לא פעילים, המשיכה המשיבה לגבות מהם דמי שכירות חודשיים”.

“התנהלותה, התנהגותה ומחדליה של המשיבה כמתואר לעיל, מהווה התנהגות שלא בתום לב ושלא כדין, והכל במטרה לגבות כספים שלא מגיעים לה תוך הטעייה וניצול תמימותם של הלקוחות. המבקשת מבקש לייצג עשרות אלפי הלקוחות כקבוצה, אשר חוייבו בתשלומים חודשיים, חודשים רבים, שלא כדין ובלא שקיבלו שירות כלשהו עבור הממירים הבלתי פעילים”.

התביעה הוגשה באמצעות עוה”ד יעקב לנגה ופנינה בן-שלמה איסקוב.

= = = = = = = = = = =