ייצוגית נגד DBS/YES: בשל תקלה לכאורה במערכת שלה היא מחייבת ביתר לקוחות שלה בגין הזמנת ערוצים בתשלום; “על אף שהמשיבה מודעת לתקלה, היא אינה עושה דבר כדי לפתור אותה וממשיכה לחייב לקוחותיה ביתר”

09:47 18.06.2021

קטגוריות: משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה ב- 13 ביוני 2021 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת די. בי. אס. שירותי לוויין (1998) בע”מ [DBS/YES ] וזאת בשל תקלה לכאורה במערכת שלה היא מחייבת ביתר לקוחות שלה בגין הזמנת ערוצים בתשלום; “על אף שהמשיבה מודעת לתקלה, היא אינה עושה דבר כדי לפתור אותה וממשיכה לחייב לקוחותיה ביתר”.

התובע בתיק זה הוא עו”ד אלעד שאול, לקוח של הנתבעת החל מחודש דצמבר 2019 בחבילת STING TV.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “המשיבה מאפשרת ללקוחותיה להזמין ממנה ערוצים שונים בתשלום. בעוד שהלקוח יכול להזמין ערוצים אלה ליום אחד (ולשלם עבורם את התעריף היומי), הלקוח יכול גם להזמין את הערוץ לחודש שלם (ולשלם עבורו את התעריף החודשי).

“אלא שכפי שלמד המבקש על בשרו וכפי שהוסבר לו ע”י שתי נציגות של המשיבה, כאשר לקוחותיה של המשיבה מזמינים את הערוץ ליום אחד במועדים הסמוכים למועד סגירת החשבונית של המשיבה, המערכת מחייבת אותם באופן אוטומטי בסכום גבוה יותר מזה שהם היו אמורים לשלם.

“לפי הסבריהן של נציגות המשיבה, מדובר בתקלה ידועה למשיבה, אשר נגרמת כתוצאה מכך שבמועדים אלה ‘נסגרות’ החשבוניות של המשיבה, וכתוצאה מכך מתבצע החיוב השגוי של הלקוחות. כך, לגירסת נציגות המשיבה, על אף שהלקוח הזמין את הערוץ ליום אחד, המערכת של המשיבה מזהה את העיסקה כרכישה של הערוץ לחודש שלם, ומשכך מחייבת את הלקוח בתעריף החודשי של הערוץ.

“אלא שעל אף שהמשיבה מודעת לתקלה, היא אינה פועלת לתקנה. [זו] התנהגות פסולה של המשיבה”.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אדם לוין ויונתן רפפורט.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך במקור].