ייצוגית נגד Apple, אייקון גרופ ואיי דיגיטל סטור: מסרבות לכאורה לתקן שעונים חכמים ו/או לספק חלקי חילוף, ו”למעשה מאלצות את הצרכנים לרכוש מוצר חדש לאחר תום תקופת האחריות”

14:43 21.10.2022

קטגוריות: משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד חברת Apple Inc (באמצעות אפל ישראל) והחברות אייקון גרופ ואיי דיגיטל סטור.

זאת בטענה כי הן מסרבות לכאורה לתקן שעונים חכמים ו/או לספק חלקי חילוף, ו”למעשה מאלצות את הצרכנים לרכוש מוצר חדש לאחר תום תקופת האחריות”.

התובעת בתיק זה היא הלנה בן אלול.

בפתח כתב התביעה נאמר כי בבית-המשפט המחוזי מרכז מתנהלת תובענה ייצוגית בעילה דומה כנגד המשיבות (לגבי התביעה שהוגשה בינואר 2014) וכי תביעה זו (שהוגשה ע”י המועצה הישראלית לצרכנות) אושרה באוגוסט 2020 כתובענה ייצוגית.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של בקשה זו בפגיעה קשה בצרכנים ע”י המשיבות, אשר אינן מספקות שירותי תיקון ו/או חלקי חילוף למוצר מסוג שעון Apple, חרף הוראות חקיקה ברורות המחייבות אותן לספק חלקי חילוף לתיקון המכשירים  הנ”ל, עפ”י דרישה, עד תום שנה לאחר תום שנת האחריות ומותירות בפני הצרכן ברירה אחת – לרכוש שעון חדש, במחיר כמעט מלא”.

התביעה הוגשה באמצעות עוה”ד אלון שגיא וצח אורי.