ייצוגית נגד 10 ביס.קו.איל בע”מ “מתחמקת המשיבה מאחריות למעשי שליחיה ומעסיקה שליחים ללא ביטוח”; “במעשיה ומחדליה הפרה את הדין כשלא מעבירה מידע אודות שליחים שלה הגורמים לנזקים ולרבות העסקת שליחים מבלי שיהיה להם כיסוי ביטוחי מקיף”

14:37 25.05.2023

קטגוריות: משפט

לבית-משפט השלום בירושלים הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד חברת 10BIS.CO.IL בנימוק כי החברה “מתחמקת המשיבה מאחריות למעשי שליחיה ומעסיקה שליחים ללא ביטוח”; “במעשיה ומחדליה הפרה את הדין כשלא מעבירה מידע אודות שליחים שלה הגורמים לנזקים ולרבות העסקת שליחים מבלי שיהיה להם כיסוי ביטוחי מקיף”.

התובע בתיק זה הוא רון סבג טובי, אדריכל העובד בירושלים ונמנה על לקוחות המשיבה.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “הביקוש הגובר למשלוחים והפיתוי לרווח כלכלי הוביל לכך שלא פעם ולא פעמיים זריזות המשולחים ומהירות השליחים על הכבישים ועל הדרכים והאמצעים בהם הם מבצעים את השליחות עדיפה היא על זכויות האזרחים והולכי הרגל.

המשיבה גורמת לכך שאין אפשרות לניזוקים להיפרע מהנזק שנגרם להם כתוצאה מפעילות השליחים שלה כי אינה מוכנה לספק מידע על שליחים שלה גם אם מדובר ב’פגע וברח’. ובכלל זה גם מעסיקה שליחים המבצעים שליחותם באמצעות אופניים חשמליים שאינם נחשבים כבעלי ‘רכב מנועי’ ואינם בעלי כיסוי ביטוחי“.

בהמשך כתב התביעה מפרט התובע מקרה שאירע לו בחודש מארס 2023, ברחוב הילל בירושלים, הוא נפגע כתוצאה מנסיעתו של שליח מטעם הנתבעת שהיה רכוב על אופניים חשמליים. “המבקש ניסה לבקש פרטים מהשליח של המשיבה אך השליח ברח מהמקום”.

“באותו הרגע פנה המבקש למשיבה ועידכן אותה כי שליח של המשיבה פגע בו בעוצמה וברח מהמקום. המבקש ביקש כי המשיבה תפנה אותו לשליח שלה שפגע בו. נציג שירות הלקוחות של המשיבה השיב למבקש כי ‘… אין באפשרותנו למסור פרטים של שליחים מטעמי אבטחת מידע. באפשרותך לפעול כרצונך בנושא זה אל מול גורמי ביטחון הרלבנטים“.

“המשיבה לא ניסתה לכל הפחות לשאול לשלומו של המבקש ולראות כיצד תוכל לפצות אותו על הנזקים שנגרמו לו אלא המשיבה בתגובתה התנערה מכל וכל לאחריות למעשיו של השליח. כתוצאה מכך המבקש הגיש תלונה במשטרה על ‘פגע וברח’.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אריאל אלוני.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך בתביעה המקורית].