ייצוגית נגד פארק אריאל שרון ונגד חברת Cellebrite: “בניגוד לדין, הפעילו ו/או לא פיקחו ומנעו את הפעלתו של רעש חזק או רעש בלתי סביר או רעש בשעות הלילה אשר גרם ו/או חזקה שהוא עשוי לגרום להפרעה ו/או למטרד ו/או לסבל ממשי”

13:56 01.07.2022

קטגוריות: משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לגבי מפגע סביבתי) נגד פארק אריאל שרון, חב’ פיוצ’ר ממורי ונגד חברת Cellebrite בטענה כי “בניגוד לדין, הפעילו ו/או לא פיקחו ומנעו את הפעלתו של רעש חזק או רעש בלתי סביר או רעש בשעות הלילה אשר גרם ו/או חזקה שהוא עשוי לגרום להפרעה ו/או למטרד ו/או לסבל ממשי”.

התובעים בתיק זה הם חבני אייל, חבאני זיו וחבאני שחר המתגוררים בבתים שונים ברחוב הרב בידאני עובדיה בתל אביב.

ידיעה זו מתמקדת בחברת סלברייט [המוגדרת בכתב הטענות כ”חברה ציבורית מתחום ההיי-טק אשר הונפקה בנאסדאק” והאירוע המדובר היה מסיבה לרגל הנפקה] עליה פורסמו מספר ידיעות באתר זה [כאן]. באשר אליה מתבקש בית-המשפט “לחייב את המשיבה 3 לפצות, ביחד ולחוד, את המבקשים וכל אחד מחברי הקבוצה בגין הנזקים שנגרמו להם בשל הפעלת רעש חזק ו/או רעש בלתי סביר ו/או רעש מטריד ומציק ו/או רעש בשעות הלילה במתחם חוות שלם שבפארק אריאל שרון באירוע שהתקיים ביום 6.10.2021 בסכום המוערך בסך של 1,959,500 ₪.”

בכתב הטענות נאמר בהקשר זה בין היתר כי “[…] בעניינו, המבקשים מתגוררים יחד עם בני משפחם ובעלי החיים שבבעלותם בשכונת ידידיה שבתל אביב הממוקמת בסמוך לפארק אריאל שרון. שלושת המבקשים הינם אנשים מסורתיים השומרים שבת יחד עם בני משפחתם.

“במהלך שנת 2021 החלה המשיבה 1 [פארק אריאל שרון] להעניק הרשאה לשימוש במתחם חוות שלם שבפארק לגופים שונים לצורך הפקת אירועים ומופעים גדולים של אלפי משתתפים. במסגרת זו העניקה למשיבה 3 [חברת סלברייט] הרשאה להפיק אירוע חברה ביום 6.10.2021 במתחם חוות שלם בפארק.

“למרבה הצער, במהלך אירועים אלה הפעילו המשיבות, בין במעשה ובין במחדל, רעש חזק ו/או רעש בלתי סביר ו/או רעש בשעות הלילה אשר הטריד את המבקשים ואת חברי הקבוצה באופן בלתי רגיל, גרם להם חוסר נוחות קיצונית, פלש לביתם שלא כדין, הפריע באופן משמעותי ביותר לשיגרת חייהם, מנע מהם מנוחה ואף שלל מהם כל אפשרות ליהנות מחיים רגילים ושקטים ולבצע פעולות פשוטות יומיומיות בביתם, קל וחומר כאלה הדורשות ריכוז כגון קריאה, למידה וכיוצ”ב.”

המבקשים הזמינו מומחה – נתן מלחי (יועץ אקוסטי, מודד רעש סביבתי ויועץ סאונד) – מטעמם “על-מנת שימדוד את עוצמות הרעש אשר הופעלו בכל אחד מהאירועים”. חוות דעתו צורפה לכתב התביעה. יצויין כי בטעות מופיע בחוות הדעת התאריך 13.12.2022 כמועד כתיבת הדו”ח.

“[…] ויודגש, למיטב ידיעת המבקשים, האירועים המתוארים לעיל הינם רק יריית הפתיחה וכי המשיבה 1 מתעתדת להעניק הרשאות תמורת תשלום לשימוש במתחם חוות שלם שבפארק אריאל שרון באופן שיטתי וקבוע כחלק מפעילותה העסקית השוטפת לאורך כל השנה.

עוד נטען כי “[…] סך הנזק המצרפי לחברי הקבוצה מוערך בסכום כולל של 5,878,500 ₪. למען הזהירות יצויין כי לא נכלל בחישוב הנזק שנגרם לבעלי החיים, לרבות לבעלי החיים המתגוררים בספארי ברמת גן, בשל מפגעי הרעש נשוא הבקשה דנן. המבקשים מותירים נושא זה לשיקול דעתו של בית-המשפט הנכבד, כאשר יש ליתן את הדעת לכך כי בעלי החיים רגישים מאוד לרעש כך שנזקם בשל מפגעי הרעש הינו משמעותי”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד רחלי קלקנר.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך במסמך המקורי].