ייצוגית נגד סלקום ונטוויז’ן בשל הפרה לכאורה של תנאי הרישיון ממשרד התקשורת לגבי חבילות חיוג מישראל לחו”ל; לאחר חריגה מהחבילה מחייבות את הלקוחות בתעריפים גבוהים

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד החברות סלקום ישראל ונטוויז’ן 013 על כך שהן מפרות לכאורה את תנאי הרישיון ממשרד התקשורת לגבי חבילות חיוג מישראל לחו”ל ולאחר חריגה מהחבילה מחייבות את הלקוחות בתעריפים גבוהים. היקף התביעה הקבוצתי המוערך הוא 45 מיליון ₪.

התובעת בתיק זה היא שנית אורן, מנוייה של חברת סלקום [זוגתו של אחד מבאי הכוח]. “אביה של המבקשת, בן למעלה מ- 80, מתגורר לבדו בארה”ב. המבקשת נהגה להתקשר לאביה מהטלפון הביתי, אולם בשל בעייה טכנית בחיוג מהקו הביתי (שטיבה לא ברור), עם התפשטות מגפת הקורונה, התחילה להתקשר לאביה מהטלפון הנייד שלה בתכיפות”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי שתי המשיבות אינן שולחות ללקוחותיהן [שרכשו מהן חבילת דקות לחיוג לחו”ל] הודעה על ניצול חבילות חיוג מישראל לחו”ל. זאת כמתחייב ותוך הפרת תנאי רישיון משרד התקשורת בהגיע הלקוח לניצול 75% ו- 100% מהחבילה שרכש.

לאחר החריגה, נטען בכתב התביעה, המשיבות מחייבות את הלקוח בתעריפים גבוהים מאוד.

בנוסף, המשיבות אינן מאפשרות ללקוחות בדיקה יזומה באתר שלהן את מצב ניצול החבילות שלו באופן ייזום, ואין באתר שלהן פירוט בהיר של שיטת חיוב הלקוח בחריגה מהחבילה שרכש.

עוד נאמר בכתב הטענות כי “נראה שהמשיבות ייקרו את תעריפי החיוב שלהן ולא שלחו הודעה ללקוחות על ההתייקרות, כמתחייב מהוראות הרישיון שלהן”.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין נחום אורן וזאב קורמן.