ייצוגית נגד טריפל סי מחשוב ענן: “מפרה את החוזה שהיא כורתת מול לקוחותיה, יוצרת כלפיהם מצג שווא ומטעה אותם בהתקשרות בחוזה”; מחייבת את הלקוחות ב’דמי ביטול’ אסורים

15:48 15.10.2021

קטגוריות: מחשוב ענן משפט

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת טריפל סי מחשוב ענן [העוסקת, בין היתר, בהספקת שירותי אינטרנט ושירותי מחשוב ענן] בטענה כי היא “מפרה את החוזה שהיא כורתת מול לקוחותיה, יוצרת כלפיהם מצג שווא ומטעה אותם בהתקשרות בחוזה” וכי היא מחייבת את הלקוחות ב’דמי ביטול’ אסורים.

התובעת בתיק זה היא חברת אייץ’. אר. שירותי כוח אדם בע”מ מאשקלון, שהתקשרה (באמצעות המנכ”ל שלה אלעד אלוס) עם חברת טריפל סי בהסכם למתן שירותי ענן.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “לפנינו מקרה זועק לשמיים המדבר בעד עצמו – הן בעיניו של לקוח סביר וממוצע שאינו יודע דין ומשפט, והן בעיניו של המשפטן המנתח באופן מקצועי את נסיבות העניין – של הפרת הסכם, מצג שווא והטעייה בכריתת הסכם וחוסר תום לב שאין כדוגמתו.

“המשיבה העבירה למבקשת מסמך הצעה המזמין אותה להתקשר עימה לשירותי ענן. העמוד הראשון של ההצעה, המסכם את עיקריה, רצוף כולו הכרזות מפתות של ‘ללא כל התחייבות’ ו’שלם לפי שימוש’. אף רשימת היתרונות שמונה אותו מסמך הצעה קובע באותיות מודגשות: ‘אין התחייבות’ ומתהדר בכך, פעם נוספת, שהמשיבה דוגלת בשירות ללא התחייבות ללקוח.

“[…] והנה, לאחר תקופה של כשנה וחצי, ולאחר שהמבקשת לא הייתה שבעת רצון מן השירות שנתנה לה המשיבה והודיעה על הפסקת השירות, היא קיבלה לתדהמתה חיוב בגין ‘דמי ביטול’. דמי ביטול שגבתה המשיבה, בהסתמך לשיטתה על האמור בסעיף 20 למסמך בשם ‘תנאים כלליים לשירותי מחשוב ענן’. מסמך שמעולם לא הוצג למבקשת והדרך להגיע אליו היא רק בכניסה לקישור באינטרנט, הנמצא במסמך ההצעה, המוביל את הלוחץ לאתר האינטרנט של המשיבה, שם נדרש המשתמש למצוא את מסמך התנאים הכלליים הרלבנטי.

המשיבה “מפרה את החוזה שהיא כורתת מול לקוחותיה, יוצרת כלפיהם מצג שווא ומטעה אותם בהתקשרות בחוזה, פועלת בחוסר תום לב משווע, בשלב הטרום חוזי ובמימוש החוזה ועושה עושר שלא במשפט, בחיוב ב’דמי ביטול’ אסורים”.

בהמשך כתב הטענות נאמר כי “במשך שנה וחצי הייתה המבקשת מנוייה על שירותי הען של המשיבה. המבקשת לא הייתה שבעת רצון כלל מן השירות שקיבלה מן המשיבה. בין היתר, הייתה המבקשת חשופה למתקפות כופר רבות שלא נחסמו ע”י ההגנה של המשיבה ושירותי תמיכה בסיסיים, שהיו אמורים להינתן במסגרת השירות, לא ניתנו, כך, למשל, עבור שיחזור סיסמה גבתה המשיבה תשלום של 200 ₪. לאור אי שביעות הרצון כאמור, הודיעה המבקשת למשיבה ביום 19.4.2020 על הפסקת ההתקשרות בקשר לענן וירטואלי”.

* יצויין כי במסגרת הנספחים לכתב התביעה צורפו חילופי המיילים המלאים בין אלעד אלוס מנכ”ל חברת HR-Manpower לבין בן נחום מנהל מחלקת שירותי ענן בחברת טריפל סי.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אסף גל.