ייצוגית נגד טסלה מוטורס ישראל בשל הטעייה לכאורה של לקוחותיה: סיפקה להם רכבים שונים מאלה שהוזמנו על ידם [ידיעה מעודכנת]

14:41 16.05.2021

קטגוריות: משפט רכב חשמלי/אוטונומי

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד חברת טסלה מוטורס ישראל. זאת בשל הטעייה לכאורה של לקוחותיה: סיפקה להם רכבים שונים מאלה שהוזמנו על ידם.

התובע בתיק זה הוא גלעד ביטון. חברת טסלה מוטורס ישראל בע”מ היא  “הנציגה/מפיצה הרשמית של רכבי טסלה (TESLA) בישראל בדגמים שונים וברמות גימור שונות. רכבי טסלה הינם רכבים חשמליים, והמשיבה מאפשרת לרוכש לבחור, בעת הרכישה – המבוצעת באמצעות אתר אינטרנט, שלל מאפיינים של הרכב (דוגמת רמת גימור, צבע וכיו”ב), המשפיעים כולם על מחיר הרכב הסופי”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “עניינה של תובענה זו בהטעיה חמורה מצד הנתבעת, אשר בחרה לספק ללקוחותיה רכבים שונים מהרכבים שהוזמנו על ידם, בהם חסרות שתי כריות אוויר, ומותקנת סוללה שונה, הכול בניגוד למצגיה ובשונה מדגמים ראשונים שסיפקה ללקוחותיה בישראל. זאת, כפי הנראה, במטרה לחסוך סכומי כסף משמעותיים ו/או לנצל מחסור זה או אחר שנוצר לה באספקת הרכבים שהוזמנו (רכבים שאמורים היו להיות מיוצרים בארה”ב, לפי מיפרט שונה).

“אם לא די באמור, לא רק שהמשיבה לא טרחה לעדכן בכך את לקוחותיה, לא במועד רכישת הרכב, לא לאחר מכן ולא במועד אספקתו, אלא שלאחרונה עידכנה בדיעבד את האתר הישראלי והתאימה אותו למיפרט הרכבים אשר מסופקים במשלוח הנוכחי על-ידה, תוך מחיקת כל זכר למיפרט הרכבים אשר מסופקים במשלוח הנוכחי על-ידה, קודם לשינוי (ולפיו סופק משלוח הרכבים הקודם של המשיבה לישראל ואמור היה להיות מסופק המשלוח הנוכחי)”.

התביעה מתייחסת לרכב טסלה מודל 3 (דגם SR) ששווק ע”י הנתבעת כרכב בעל 8 כריות אוויר המצוייד בסוללה עם מאפיינים מסויימים.

“מכירות הרכבים החלו עוד בחודש פברואר 2021 ורק בחלוף מספר חודשים החלו הרכבים להגיע ארצה. במהלך חודש מאי התברר כי הרכבים אשר הגיעו במשלוח האחרון אינם כוללים שמונה כריות אוויר אלא שש כריות אוויר בלבד וכן כוללים סוללה בעלת מאפיינים שונים, היות שרכבים אלו יוצרו בסין ולא בארה”ב.”

בין השאר נטען בכתב התביעה כי “שינוי מקום ייצור הרכבים אינו עובדה שולית וזניחה, שכן שינוי מקום הייצור הוביל לשינוי גם בתכונות הרכב” בכל הקשור לבטיחות הרכב ומספר כריות האוויר המותקנות בו וכן שונתה סוללת הרכב (החשמלי) ועתה שוקלת הסוללה כ- 100 ק”ג יותר”.

לדברי התובע, “[…] המשיבה, אשר מיהרה לפנות לציבור לקוחותיה (ביניהם המבקש) בחודש אפריל ולבקש כי אלו יקדימו את ביצוע התשלום, לדבריה בשל הקדמת מועד מסירת הרכב, לא טרחה לעדכן את לקוחותיה, כי הלכה למעשה דרישת הקדמת התשלום נבעה בכלל מכוונתה לספק להם רכב שונה מזה אשר הוזמן על-ידם, במיטב כספם”.

התביעה הוגשה באמצעות משרד עו”ד בן ארי, פיש, סבן ושות’ וע”י אחמד מסאלחה – משרד עורכי דין.

עדכון (18.5.2021): הבוקר הוגשה ת”צ נוספת, נפרדת, בנושא דומה נגד חברת טסלה מוטורס ישראל ובנוסף גם נגד TESLA העולמית. ידיעה על הת”צ החדש תתפרסם בנפרד כאן באתר.