ייצוגית נגד חברה המפעילה אפליקציה “שמטרתה למנוע ולחסום הגישה לאינטרנט ובכך מונעת ממשתמשים גישה חופשית לאתרים ומנטרלת אפליקציות המכילות תוכן שאינו ראוי ו/או תואם את תפיסת העולם של המשתמשים”

14:43 03.12.2021

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

לבית-משפט השלום בעיר פתח תקוה הוגשה תביעה ובקשה לאשר כתובענה ייצוגית נגד חברת דוד פון מפתח תקווה בגין תקלות בהפעלת יישומון הסינון.

התובעים בתיק זה הם ערן ומעיין לוי. הנתבעת היא חברת דוד פון בע”מ מפתח תקוה. היא מוגדרת בכתב התביעה כחברה ישראלית אשר מפעילה אפליקציה “שמטרתה למנוע ולחסום הגישה לאינטרנט ובכך מונעת ממשתמשים גישה חופשית לאתרים ומנטרלת אפליקציות המכילות תוכן שאינו ראוי ו/או תואם את תפיסת העולם של המשתמשים”.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “[…] כעולה מפרסום באתר האינטרנט של המשיבה, האפליקציה בעלת רמת הגנה ואבטחה גבוהות מאוד. כך מציגה זאת המשיבה באתר האינטרנט שלה: אפליקציית ההגנה וההשגחה מבית מושגח פלוס פותחה באופן עצמאי על תשתיות ושרתים מוצפנים של החברה והמשמעות העיקרית היא רמת ההגנה ואבטחה מאוד גבוהות וכמעט ואי אפשר לפרוץ את האבטחה“. [הערה: ההדגשה – במקור].

לדברי התובעים, בעקבות התקנת האפליקציה על מכשירי הטלפון הניידים שלהם נמנעה מהם האפשרות לבצע גיבוי למידע השמור אצלם כמו אפליקציות בשימוש, תמונות, מסמכים, רשימות אנשי קשר וכו’.

באופן פתאומי המכשיר של התובע כבה מבלי שהוא ביצע פעולה כלשהי במכשיר. לאחר שהצליח להדליק את המכשיר מחדש, התברר לו כי כל המידע האישי שהיה שמור במכשיר הסלולרי נמחק והטלפון חזר להגדרות היצרן.

כאשר פנה התובע בעקבות כך לחנות ממנה נרכשה האפליקציה השיב לו המוכר, לדבריו, כי “תקלה באפליקציה מושגח פלוס גרמה לכך שלאלפי לקוחותיה נמחק המידע האישי“. עוד מציין התובע בהקשר זה כי מאוחר יותר הוא ראה באתרים שונים באינטרנט פרסומים אודות התקלה.

הבעייה חריפה עוד יותר לגבי התובעת שהיא עובדת במשרד עורכי דין ומכשיר הסלולר שלה משמש אותה לצרכי עבודה נוסף לצרכים אישיים.

התביעה הוגשה באמצעות עוה”ד אורי קינן ואפרת יהב.