ייצוגית נגד הדואר בשם כל מי שביקשו לקבל שירות ב- 44 סניפי דואר שנסגרו בשעות מוקדמות משעות הפעילות הרגילה שלהם (“לרבות במהלך תקופת הסגר השלישי”); היקף התביעה הקבוצתית: 25 מיליון ₪

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד דואר ישראל. קבוצת הצרכנים לגביה מתייחסת בקשת האישור: “כל אדם אשר ביקש לקבל שירות ב- 44 סניפי הדואר, אשר נסגרו בשעות מוקדמות יותר, משעות הפעילות הרגילות שלהן, במהלך 7 השנים שלפני הגשת בקשת האישור, לרבות במהלך תקופת הסגר השלישי”.

התובע בתיק זה הוא אולג ציפורן המוגדר בכתב הטענות כעובד חיוני שנזקק לשירותי הדואר. הוא פנה את סניף בראשון לציון בשעות קבלת הקהל אולם הסניף היה סגור. לפיכך הוא נסע לסניף בנס ציונה אולם גם סניף זה היה סגור באותה העת. “לפיכך, המבקש לא יכל לקבל את השירות שהיה זקוק לו, ונגרמו לו נזקים”.

כתב התביעה מתבסס בין היתר על תנאי הרישיון הכללי שניתן ע”י משרד התקשורת לחברת דואר ישראל לרבות לגבי שעות הפעילות וטוען להפרת הוראות הדין והוראות הרישיון הכללי שניתן לחברת דואר ישראל.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “[…] בתקופת הסגר השלישי, שחל בישראל, הרי שהמשיבה, עשתה דין לעצמה, וצמצמה באופן קיצוני, את זמני הפעילות של הסניפים, זאת בניגוד מוחלט להוראות הרישיון שניתן לה, ובניגוד מוחלט להוראות משרד התקשורת, תוך שהיא מפרה הן את הוראות רישיונה, והן את הדין.

“למעשה, המשיבה סגרה 44 סניפים שלה, שהיו אמורים להישאר פתוחים עד שעה 20:00, וסגרה אותם בשעה 16:00.

“לאור ההתנהלות החמורה, והפגיעה המהותית בלקוחות המשיבה, הרי שמשרד התקשורת החליט להטיל על המשיבה, עיצום כספי של 1,100,000 ₪.”

כתב התביעה מצטט מתוך הודעה של משרד התקשורת לגבי העיצום הזה ומוסיף כי “יובהר כי אין זו הפעם הראשונה, שהדואר מפר את הוראות רישיונו, ואין זו הפעם הראשונה שהדואר, סוגר את פעילותו וסניפיו, כעולה על רוחו, תוך שהוא פוגע במאות אלפי לקוחותיו”.

“כפי שיובהר, המשיבה פעלה בניגוד מוחלט להוראות הרישיון שלה, תוך שהיא הפרה ברגל גזה ברגל גסה את הוראות הדין, ובעיקר תוך שהיא פוגעת בכל לקוחותיה, ובעיקר בלקוחות באוכלוסיות המוחלשות, הזקוקות לקבלת השירות ממנה”.

“עצם סגירת הסניפים וצמצום פעילותם בהתאם לשעות פעילותם התקינה, דרם לנזק אדיר לאוכלוסיה שהייתה זקוקה לקבלת שירו מהמשיבה, והכל בניגוד להוראות החוק והרישיון של המשיבה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יוחי גבע. [הערה: הטעויות כאן בטקסט הידיעה – מופיעות כך במקור].

* הודעת משרד התקשורת לגבי כוונת הטלת העיצום על דואר ישראל נמצאת כאן.