ייצוגית נגד בזק בינלאומי: אינה משלמת, לכאורה, הפרשי הצמדה וריבית והחזר הוצאות ללקוחותיה אשר נגבה מהם סכום ביתר ואף מחייבת לקוחות בשירות פרימיום מבלי שהזמינו אותו

14:13 12.11.2021

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד בזק בינלאומי זאת בטענה כי החברה אינה משלמת, לכאורה, הפרשי הצמדה וריבית והחזר הוצאות ללקוחותיה אשר נגבה מהם סכום ביתר ואף מחייבת לקוחות בשירות פרימיום מבלי שהזמינו אותו.

התובע בתיק זה הוא חוסיין אבו חוסיין מאום אל פאחם.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי מדובר בהפרת סעיף בחוק הגנת הצרכן וכן בסעיף מהוראות הרישיון שניתן לחברה ע”י משרד התקשורת, להשיב ללקוחות סכומים ששולמו ביתר בהוספת הפרשי הצמדה וריבית.

לדברי התובע, “המשיבה החזירה למבקש בשתי הזדמנויות שונות, כספים בשל חיוב בסכום עודף בעיסקה מתמשכת, אך נמנעה מלהוסיף להחזרים החזר הוצאות והפרשי הצמדה וריבית”.

בנוסף, החברה גם חייבה את התובע מידי חודש בשבעה שמות משתמש ובשירות תמיכה פרימיום מבלי שהוא ביקש שירותים אלה ומבלי שהסכים להם. יחד עם זאת, כיוון שקיים ומתנהל הליך משפטי בנושא הוספת חיובי “שמות משתמש”, צימצם התובע את תביעתו בעניין זה רק לעיננן חיובו בשירותי תמיכת הפרימיום.

בהמשך כתב הטענות נאמר כי “[…] המשיבה מפרה את חובתה החוקית לטפל בפניות ותלונות במסגרת המועד הקצוב לפי חוק הגנת הצרכן באשר היא נוהגת לעכב את הטיפול בפניות הלקוחות וההחזר של גביית היתר”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד סאלח אבו חוסיין ועו”ד עבד אלעזיז אבראהים.