ייצוגית מינהלית נגד משרד התחבורה: “בשל תקלת מחשב המשרד שולח אגרת רישוי רכב (‘טסט’) בשיעור כפול מהשיעור החוקי אף שהוא מודע היטב לתקלה ולא טרח לפרסמה ולהשיב את גביית היתר באופן יזום ומסודר!”

13:54 01.07.2022

קטגוריות: משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית מינהלית) נגד משרד התחבורה בטענה כי “בשל תקלת מחשב המשרד שולח אגרת רישוי רכב (‘טסט’) בשיעור כפול מהשיעור החוקי אף שהוא מודע היטב לתקלה ולא טרח לפרסמה ולהשיב את גביית היתר באופן יזום ומסודר!”

התובע בתיק זה הוא דניאל אבני. בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “מדובר בקרוב לשלושה מיליון טסטים בשנה ובגביית יתר לכאורה של למעלה מאלף שקלים בממוצע ליחידה. גם אם הדבר אירוע בכלי אחד לאלף בשנה, מדובר במיליוני שקלים רבים שנגבו ביתר בשל רשלנותה של המשיבה אשר עשתה עושר ולא במשפט“.

“[…] ביום 12.6.2018 אושרה בוועדת הכלכלה של הכנסת התקנה הפוטרת מחובת נשיאת רישיון הרכב ומסתפקת בנשיאת רישיון נהיגה ו/או תעודת זיהוי, שכן ע”פ הודעת נציגת המשיבה המידע יהיה נגיש במאגרי המידע של המשיבה.

“מטבע הדברים חלק מבעלי הרכבים, ובהם המבקש, לא שמרו תיעוד בדבר תשלום וביצוע ה’טסט’, תיעוד שכאמור בהודעת המשיבה בכנסת, קיים ברשותה!

“המשיבה, חרף הודעתה בכנסת, לא מתעדת כראוי את תשלומי האגרה וכך נשלחים חיובי תשלום ששיעורם כפול מהנקוב בתקנות, בטענה שבשנה הקודמת ‘לא שולמה אגרה‘…

“אותם ברי מזל ששמו לב להפרש במחיר האגרה ואשר שמרו ברשותם אסמכתא על תשלום מהשנה הקודמת וטרחו לפנות למשיבה – קיבלו לכאורה החזר.

“מאלו שלא הבחינו כי גובה התשלום הנדרש הינו חריג ו/או לא שמרו אישור תשלום מהשנה הקודמת, ומשכך נאלצו לשלם כפליים, משלשלת המשיבה לכיסה סכומים ניכרים לכל רכב.

“המשיבה מודעת לתקלה ומציעה החזר למי שפונה אליה בכפוף להצגת אסמכתא בטענה ש- ‘אין בידה אסמכתא לתשלום מהשנה הקודמת‘, זאת אף שתשלומי אגרה עפ”י הודעת המשיבה בוועדת הכנסת, מתועדים אצל המשיבה“.

בכתב הטענות מודגש כי “לצורך מתן אפשרות למשיבה ליתן הסבר לנטען, פנה ב”כ המבקש למשיבה אך לא זכה למענה“.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד אביחי נ. ורדי.

[הערה: כל ההדגשות בידיעה זו מופיעות כך במסמך המקורי].