ייצוגית (בהיקף קבוצתי של 21 מלש”ח) נגד בזק בגין “עוולת ומעשים שלא כדין שביצעה כלפי לקוחותיה”: “מחייבת את מנוייה בתשלום יתר בגין רכיב התשלום הקבוע”

לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד בזק בגין “עוולת ומעשים שלא כדין שביצעה כלפי לקוחותיה” לכאורה: “מחייבת את מנוייה בתשלום יתר בגין רכיב התשלום הקבוע”. היקף התביעה הקבוצתית: 21 מיליון ₪.

התובעים בתיק זה הם עו”ד איתי הפלר ועו”ד בוריס שרמן, לקוחות של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ ומחזיקים במספר קווי טלפון.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי “המשיבה מחייבת כל קו טלפון בו מחזיקים המבקשים ב’תשלום קבוע’ למרות שפ”י תיקון תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(תשלומים בעד שירותי בזק) החל מחודש אפריל 2022 עליה לגבות רכיב זה פעם אחת בלבד מכל מינוי ולא בגין כל קו טלפון”.

בהמשך כתב הטענות נאמר כי “[…] ואכן, החל מיום 1.4.2022 נתנה המשיבה למבקשים זיכוים משתנים, תוך שהיא מבהירה כי הדבר נובע מן התיקון בתקנות […] ואולם, בחינת הזיכויים מעלה כי במסגרת תחשיבי הזיכוי המשיבה מחייבת כל קו בנפרד ב’תשלום קבוע ולא בגין כל מנוי וזאת בניגוד לתקנות”.

לפי כתב התביעה, “ביום 31.10.2022 ביצע ב”כ המבקשים פנייה מוקדמת למשיבה בטענה כי התקנות מחייבות גביית תשלום קבוע לכל מנוי באופן חד-פעמי ולא בגין ל קו טלפון בנפרד וכי פרשנות המשיבה לתקנות מביאה לגביית יתר שיטתית”.

“במסגרת תשובתה מיום 24.11.2022 הבהירה המשיבה כי לעמדתה פרשנות המבקשים לתקנות שגוייה, עומדת בסתירה להחלטות משרד התקשורת וכי היא רשאית לגבות תשלום קבוע בגין כל קו טלפון”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד עידו שטיינר.