ייצוגית: אל על “מבטלת מפעם לפעם טיסות, מסיבות כאלה ואחרות, שאינן משפיעות לשעצמן על חובתה ליתן ללקוחותיה שאת טיסתם ביטלה, שירותי סיוע, בלא תשלום, המוגדרים בסעיף 3 לחוק שירותי תעופה”

09:18 20.05.2022

קטגוריות: משפט תעופה/תחבורה/תיירות

לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגשה ב- 11 במאי 2022 תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית עפ”י חוק להגנת הצרכן) נגד אל על נתיבי אוויר לישראל בע”מ בשל ביטול טיסות באופן פתאומי. יצויין כי מאז הגשת התביעה, בוטלו עוד מספר טיסות של אל על באורח דומה.

התובע בתיק זה הוא ניב עופר, “לקוח של המשיבה אשר רכש ממנה טיסה, לו ולאשתו, מברלין לישראל. ביום 1.5.2022 המריא המבקש לברלין באמצעות חברת איזי ג’ט ואמור היה לשוב לישראל באמצעות המשיבה ביום 5.5.2022” בשעת לילה.

בכתב הטענות נאמר בין היתר כי לדאבונו של המבקש, ביום 5.5.2022 בבוקר, “כשעה לאחר שביצע צ’ק אין מקוון לטיסה, הודיעה לו במשיבה באמצעות מסרון שהגיע לטלפון הנייד שלו, כי הטיסה שתוכננה לשאת אותו בחזרה לארץ הקודש, בוטלה.

“בהודעת הביטול לא נאמר מדוע בוטלה הטיסה מלבד שם קוד ‘נסיבות מבצעיות’, אולם כותרות אתרי החדשות סיפרו את סיפור המעשה ולפיו טייסי המשיבה פתחו בשביתה, לטובתם האישית, ותוך התעלמות מהנזקים הצפויים ללקוחות המשיבה”.

בהמשך מפורטים מאמצי התובע להסדיר נושא השיבה הביתה, בדרך זו או אחרת. “[…] רק לאחר פניות רבות וניסיונות ארוכים ומתוחים לקבל מהמשיבה מענה אנושי כלשהו או מידע כלשהו שינחה אותו כיצד לפעול בנסיבות שנוצרו, הצליח המבקש ליצור קשר עם נציג מכירות של המשיבה […] גם באותה השיחה לא יידעה אותו נציג המשיבה אודות זכאותו לקבלת שירותי סיוע מאת המשיבה ולא הודיע לו מהן האפשרויות העומדות בפניו“.

בכתב הטענות נאמר עוד כי “[…] בירורים שנערכו ע”י המשיב ועבורו העלו כי נפל קורבן לסכסוך עבודה פנימי אצל המשיבה, אשר הביא לידי ביטול של למעלה מ- 10 טיסות שאמורה הייתה המשיבה לבצע בשבוע הראשון של חודש מאי שנה זו. למען הסר ספק ולמעלה מן הצורך, יצויין כי המשיבה לא הודיעה למבקש מה היא סיבת ביטול הטיסה שעליה אמור היה לעלות, ואף בהודעותיה לתקשורת לא פירטה באופן ישיר מה גרם לה לבטל את הטיסות. אולם ועד עובדי אל על הודיע כי מדובר בניסיון טייסי אל על לשפר את תנאי העסקתם ‘הכל על חשבון נוסעים וסיכון הפרנסה של כולנו’.”

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד חיים פינץ.

הערה: ההדגשה בידיעה זו מופיעה כך במקור].