יו”ר וועדת המודיעין של בית-הנבחרים האמריקני טוען: פקידי הפנטגון העתיקו מידע מוויקיפדיה והשתמשו בו במסגרת דו”ח שהכינו והגישו לקונגרס

20:37 19.11.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

בדיון שהתקיים ביום חמישי (17.11.2016) טען Devin Nunes  (רפובליקני, קליפורניה) המשמש כיו”ר וועדת המודיעין של בית-הנבחרים האמריקני [House intelligence committee] כי פקידי הפנטגון העתיקו מידע מוויקיפדיה והשתמשו בו “בחלקים נכבדים” בדו”ח שהכינו להצדקת הקמת Croughton  – מרכז ביון חדש בבריטניה משותף לשתי המדינות – יהיה במיקום הטוב ביותר. היה זה אחד הדיונים הבודדים של הוועדה ואנשי קהיליית המודיעין האמריקנית – שהיה פתוח לציבור.

הוא אמר את הדברים בדבר הגניבה ספרותית (או, פְּלַגְיָאט בלעז) בנוכחות Bob Work  סגן שר ההגנה האמריקני. לטענתו לא רק הטקסט הועתק מוויקיפדיה אלא שהועתקו ממנה כל אמצעי ההמחשה גם כן.

“אני נדהם, אדוני סגן השר, שאנו מסתמכים על וויקיפדיה – אנציקלופדיה מקוונת חופשית שידועה יותר מכל בכל שתלמידי תיכונים מעתיקים ממנה מידע להכנת שיעורי הבית שלהם. וכן מכך שמדר ההגנה אפילו משתמש בוויקיפדיה כדי לספק מידע לקונגרס בדו”ח כלשהו”.

סגן שר ההגנה האמריקני, שהיה זה שב- 21.3.2016 מסר את המסמך בפגישה סגורה עם שלושה יושבי ראש וועדות בבית-הנבחרים האמריקני, אמר בישיבה כי אינו יודע מה מקור המסמך וכי לא ידע שמקורו בוויקיפדיה. לטענתו, גם אם מדובר בהעתקה מוויקיפדיה, היא אינה משנה דבר לגבי ההחלטה עצמה.