יו”ר הכנסת וסגני היו”ר אישרו הנחה על שולחן הכנסת של הצעה פרטית חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – הודעת התנתקות משירות כהודעת סירוב לקבל פרסומות)

08:19 05.01.2016

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב- 4.1.2016 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/2430/20) של חברי הכנסת שולי מועלם-רפאלי, רועי פולקמן, איתן כבל ובצלאל סמוטריץ’.

בדברי ההסבר להצעה הפרטית חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – הודעת התנתקות משירות כהודעת סירוב לקבל פרסומות), התשע”ו – 2016 נאמר כי “חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982, אוסר על מפרסם לשלוח ‘דבר פרסומת’ לנמען, למעט במקרה שבו אישר הנמען באופן פוזיטיבי כי הוא מעוניין לקבל מהמפרסם דברי פרסומת.

“יחד עם זאת, החוק מאפשר למפרסמים לשלוח דברי פרסומת גם ללא אישור מפורש של הנמען, בהתקיים כל התנאים המנויים בסעיף 30א(ג) לחוק, דהיינו, כאשר הנמען מסר למפרסם את פרטיו במהלך רכישה של מוצר או שירות או במהלך משא ומתן לרכישה כאמור, והמפרסם הודיע לו כי הפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומת מטעמו.

“עוד קובע החוק, כי הנמען רשאי, בכל עת, להודיע למפרסם על סירובו לקבל דברי פרסומת, או לחזור בו מהסכמתו לקבל דברי פרסומת, ככל שניתנה, וזאת באמצעות שליחת ‘הודעת סירוב’ למפרסם.

“לעניין זה, מוצע לקבוע כי יראו כהודעת סירוב לקבלת דבר פרסומת גם הודעה של הנמען כי ברצונו להתנתק משירות שרכש מן המפרסם. באופן זה, במקרה שבו הנמען לא מעוניין עוד להיות לקוח של המפרסם, והודיע לו כי ברצונו להתנתק מהשירות, יראו את הבקשה כהודעת סירוב האוסרת על המפרסם להוסיף ולשלוח לנמען דברי פרסומת נוספים”.

הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי וקבוצת חברי הכנסת (פ/2091/19), ועל שולחן הכנסת העשרים על ידי חבר הכנסת אורי מקלב ומשה גפני (פ/739/20) ועל ידי חבר הכנסת ינון מגל (פ/740/20).