יו”ר הכנסת וסגני היו”ר אישרו הנחה על שולחן הכנסת של הצעה פרטית: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט)

08:20 05.01.2016

קטגוריות: אינטרנט

תגים:

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב- 4.1.2016 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/2435/20) של חברי הכנסת מכלוף מיקי זוהר, משה גפני ויוסי יונה.

בדברי ההסבר להצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט), התשע”ו – 2016 נאמר כי “בעולם הלא וירטואלי החוק מגן על קטינים ומונע מהם כניסה לחנויות סקס ולמרכזי הימורים. קטין לא יכול להיכנס למקומות אלה ולצפות בסרט למבוגרים או להמר, דהיינו, קיים פיקוח על מנת להגן על קטינים.

“לעומת זאת, כשמדובר באינטרנט, שמהווה מרחב מרכזי עבור קטינים והם גולשים בו חלק ניכר מזמנם, באיזון שבין חירות לאחריות, הוזנחה האחריות כלפי הקטינים שחשופים לתכנים שלא מתאימים לגילם.

“אין סיבה שאותם חוקים החלים בעולם הלא וירטואלי, לא יחולו גם על האינטרנט. האינטרנט הוא מקום ציבורי ולצד חופש הביטוי של כל אזרח מונחת זכות לחופש תנועה של ילדינו במרחב הציבורי, בלי להיתקל בתכנים שאינם מתאימים לגילם. הטלת האחריות על כל משתמש קצה היא למעשה הפקרת רשות הרבים החדשה שבה חיים ילדינו.

“לפיכך, מוצע להטיל על ספקי האינטרנט חובה לחסום באמצעות סינון תכני תועבה ואתרי הימורים, ללא תוספת תשלום. שירות חסימה כאמור לא יסופק למנוי רק אם הוא אינו קטין וביקש להסיר את השירות האמור באמצעות פנייה טלפונית למוקד שירות הלקוחות או באמצעות אתר האינטרנט של הספק. עבור מנויים קיימים, הסינון יופעל באופן אוטומטי שלושה חודשים מיום תחילת חוק זה, אלא אם כן המנוי ביקש, באמצעות פנייה, באתר החברה או בטלפון, להסיר את שירות הסינון”.

יצויין כי הצעות חוק דומות בעיקרן הונחו על שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה (פ/1770/19) ועל ידי חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס (פ/1733/19) ועל שולחן הכנסת העשרים על ידי חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס (פ/64/20).