יועץ לשעבר של הממשלה בבריטניה: ‘אפידמיית הדואר האלקטרוני’ פוגעת בפרודוקטיביות של בריטניה

Sir Cary Cooper שהיה יועץ למשרד המדע הבריטי אומר כי המעסיקים בממלכה הבריטית חייבים לטפל ב’מגיפה’ של עובדים הבודקים מיילים הקשורים לעבודתם גם לאחר שסיימו את עבודתם ובזמנם החופשי.

לדבריו תופעה זו של טשטוש הגבולות בין העבודה לבין החיים האישיים והצורך של העובדים לבדוק בזמנם החופשי מיילים הקשורים למקום עבודתם גורמת לפגיעה בפרודוקטיביות של העובדים הבריטיים בהשוואה לעמיתיהם במדינות אחרות.

בראיון ל- BBC אמר הפרופסור לפסיכולוגיה ולבריאות  באוניברסיטת לנקסטר כי “עבודת האנשים בלילות, בסופי שבוע ובמהלך חגים על דואר אלקטרוני אינה טובה לבריאותה של בריטניה”. הוא ציין מספר חלופות אפשריות והדגיש כי על כל ארגון להלחיט – בשיתוף עם העובדים – מה המדיניות הטובה ביותר לארגון שיש לנקוט בה.

בין היתר ציין כי בבריטניה התפתחה “תרבות המאצ’ו” בהם עובדים רוצים להיראות כאילו הם זמינים במייל בכל שעה משעות היממה כשבפועל הדבר גורם למתח ולדיכאון וכתוצאה מכך את העובדית ליעילים פחות.

היועץ לשעבר גם מציע להגביל את היקף תכתובות המיילים בין עובדים הממוקמים במשרדים באותו בניין ולהעדיף במקום זאת שיחות פנים-אל-פנים ושיחות באמצעות הטלפון.

קופר נאם על הנושא בכנס השנתי של התאחדות הפסיכולוגים של בריטניה. בהרצאתו ציטט נתונים של ה- Office for National Statistics לפיהם לבריטניה השיעור הנמוך ביותר השני של פרודוקטיביות מקרב מדינות ה- G7 והיא מפגרת אחר ארצות הברית, גרמניה, צרפת, איטליה וקנדה אך מקדימה את יפן.